طرزتهیه کوفته ساندویچی

fo76

 

کوفته ساندویچی، ساندویچی سبک برای شام می باشد که طرز تهیه آن آسان وراحت است با   طرزتهیه کوفته ساندویچی در سایت فست فود آشنا شوید ودرکمترین زمان این ساندویچ راتهیه کنید ولذت ببرید.

مواد لازم کوفته ساندویچی

 

ادویه فلفل 2 قاشق غذا خوری
تخم کرفس 1 قاشق چایخوری
نمک یک دوم قاشق چایخوری
گوشت چرخ کرده نیم گیلو
پیاز خرد شده 2 عدد
سس باربیکیو یک فنجان
زنجبیل کمی
نان ساندویچی همبرگری 8 عدد
انبه چند ورقه

 

طرزتهیه کوفته ساندویچی

در یک کاسه کوچک فلفل، تخم کرفس و نمک را با هم به خوبی مخلوط کنید . نیمی از پیاز را با گوشت به خوبی مخلوط کنید بقیه پیاز را با سس باربيکیو به خوبی هم بزنید و زنجبیل را اضافه کنید.مخلوط گوشت و پیاز را روی حرارت ملایم درون تابه به آرامی بپزید و سپس ادویه را روی آن بپاشید و سس باربیکیو را روی آن بریزید و مخلوط تهیه شده را درون نان ساندویچی قرار دهید و چند ورقه انبه روی آن بگذاريد.

 

محتویات:


442 کالری

چربی 20 گرم

98 میلی گرم کلسترول

971 میلی گرم سدیم

41 گرم کربوهیدرات

17 گرم قند

3 گرم فیبر

41 گرم پروتئین

16 واحد ویتامین ث

9واحد کلسیم

28 واحد آهن

 

خواص درمانی تخم كرفس

مواد شيميايي موجود در تخم كرفس واقعاً مي تواند در درمان مشكلاتي نظير فشارخون بالا، ورم مفاصل و اضطراب مؤثر واقع شود. تخم كرفس در پيشگيري از سرطان نيز مؤثر است. تخم كرفس ازديرباز براي درمان ورم مفاصل و اسپاسم عضله مورد استفاده بوده است. وجود چندين عنصر شيميايي در تخم كرفس از التهاب جلوگيري مي كند و درد را تسكين مي بخشد. ساير مواد شيميايي موجود، عضلات موجود در اسپاسم را آزاد مي كنند.

تخم كرفس حاوي كلسيم است كه در شل كردن گرفتگيهاي عضله كمك مي كند. برخي مواد شيميايي موجود در تخم كرفس خاصيت ضد باكتري دارد در حاليكه برخي ديگر ادرارآور است، بدين معنا كه به تخليه آب بدن در قالب ادرار كمك مي كند.

اين كار باكتريها و مواد معدني را كه سبب تشكيل انواع سنگهاي مثانه و كليه ميشوند، شستشو مي دهد. برخي از عناصر شيميايي موجود در اين گياه خاصيت كاهش فشار شديد رگها را دارند، بدين معنا كه در كاهش فشار خون مفيد واقع ميشود. تخمهاي كرفس حاوي مقدار معتنابهي كلسيم است كه اين عنصر نيز فشار خون را پائين مي آورد. مصرف اين گياه در طب سنتي براي درمان نقرس و سنگهاي كليه سابقه طولاني دارد. اين ماده ميزان اسيد اوريك بدن را كاهش مي دهد.

تحقيقات بعمل آمده روي حيوانات آزمايشگاهي نشان مي دهد كه تخم كرفس از آسيب كبدي ناشي از مواد شيميايي سمي پيشگيري مي كند. اين ماده در طول قرنهاي متمادي بعنوان تونيك كبد مورد استفاده قرار گرفته است. تخم كرفس عضلات رحمي را تقويت مي كند كه به افزايش جريان خون قاعدگي منجر ميشود.

ماده اي ديگر در اين گياه “ليمونين” است كه به عنوان يك آرامبخش خفيف عمل مي كند. كلسيم موجود در تخم كرفس اعصاب تحت فشار را آرام مي بخشد. اين گياه همچنين از ابتلا به سرطان پيشگيري مي كند. به عنوان مثال يكسري از عناصر شيميايي موجود در تخم كرفس از توليد تومور ها در حيواناتي كه در معرض مواد سرطان زا قرار گرفته بودند، جلوگيري نمود.

Check Also

ساندویچ بادمجان دلپذیر

اگر به دنبال ساندویچی هستید که برای فرزندان خودتان تهیه کنید و از نوع ساندویچ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *