طرز تهیه کِرِپ ‌بیف ‌استراگانف فرانسوی

633778_326

امروز با سایت فست فود همراه باشید، تا دستور العمل غذایی جدید و نو از کشور فرانسه را یاد گرفته و لحظاتی شاد را برای خود و مهمان هایتان به ارمغان بیاورید، غذایی که میل آن لبخند را به اعضای خانواده ی شما هدیه می دهد.

بیف‌استراگانف درست است که یک غذای روسی است ولی ملیت‌های مختلف در آن تغییراتی داده‌اند و هر کدام با مدل خودشان آن را می‌پزند. فرانسوی‌ها بیف‌استراگانف را با گوشت چرخ‌کرده درست کرده و آن را در کرپ سرو می‌کنند.

مواد لازم برای تهیه ‌بیف ‌استراگانف فرانسوی

2/1 کیلوگرم گوشت چرخ کرده
2/1 پیمانه پیاز خرد شده
1 حبه سیر (رنده شود)
1 پیمانه قارچ خرد شده
1 ق چ نمک
4/1 ق چ فلفل قرمز
روغن به میزان لازم
1 پیمانه سس سفید

مواد لازم برای تهیه کرپ

2 عدد تخم‌مرغ
3/1 1 پیمانه شیر
2 ق س کره
1 پیمانه آرد
2 /1 ق چ نمک

طرز تهیه ‌بیف ‌استراگانف فرانسوی:

1. تابه بزرگ نچسبی آماده کنید و در آن مقداری روغن بریزید و روی اجاق گاز قرار دهید تا داغ شود. سپس گوشت را اضافه کنید و کمی تفت دهید. پیاز و سیر را هم بیفزایید، چند دقیقه حرارت دهید و بعد از اضافه کردن قارچ به تفت دادن ادامه دهید.

2. بعد از اینکه گوشت تغییر رنگ پیدا کرد، سس سفید و نمک و فلفل را اضافه کنید. در تابه را بگذارید و صبر کنید که سس غلیظ شده و خوراک جا بیفتد. به این ترتیب بیف‌استراگانف آماده است. حالا نوبت آن رسیده که کرپ را آماده کنید.

روش تهیه کرپ:

1. کاسه متوسطی آماده کنید و همه مواد را در آن بریزید و خوب با هم مخلوط کنید. تابه گرد و نچسب کوچکی آماده کنید و داخل آن روغن بریزید و روی اجاق قرار دهید تا خوب داغ شود.

2. با ملاقه هر بار مقداری از مایه را داخل تابه بریزید تا کف ظرف را به طور کامل دربرگیرد . بعد از اینکه یک طرف آن پخت، کرپ را برگردانید تا طرف دیگر آن هم بپزد. با این میزان مواد حدود 10 تا 12 کرپ می‌توان آماده کرد.

۳. حالا داخل هر کدام از کرپ‌ها مقداری از مایه بیف‌استراگانف بریزید و آن را لوله کرده،سرو کنید.

 

خواص قارچ

در گذشته قارچ را از مراتع و جنگل ها جمع می کردند. امروزه درکارگاه های صنعتی تولید و در تمام سال در اکثر مغازه ها وسوپرمارکت ها عرضه می گردد. “قارچ استخوان ها را تقویت می کند، خستگی را رفع می کند وکمبود ویتامین D را جبران می کند.” اکثر مواد غذایی در طبیعت به مقدار کافی ویتامین D دارند؛ مثل ماهی، قارچ و بعضی از انوع پنیرها.افرادی که مدت طولانی در تخت هستند و یا اصولاً بیرون نمی روند، غالباً ازکمبود ویتامین D رنج می برند و این امر به استخوان های آنها صدمه می زند. ویتامین D باعث می شود که کلسیم در روده جذب شده و بلافاصله در استخوانها بکار رود.

افراد مسن غالباً به مرض بی آهک شدن استخوان( پوکی استخوان ) مبتلا هستند. آنها بایستی از رژیم غذائی استفاده کنند که دارای ویتامین D می باشد مثل قارچ. یک پرس قارچ(200 گرم) نیاز روزانه به ویتامین D را تامین می کند.

برای اینکه تمام مواد مغذی از موادغذائی به بهترین صورت جذب شوند، نیاز به ویتامین های گروه B می باشد.

قارچ یک دسته از این ویتامین های سوخت و ساز را تامین می کند. هر سلول در بدن ما به ویتامین B2 موجود در قارچ نیاز دارد تا بتواند انرژی کسب کند. برای اینکه انسان زود خسته و کم حوصله نشود، اعصاب هم نیاز به ویتامین B2 دارند.

وظیفه بیوتین موجود در قارچ در سوخت و ساز بدن این است که انرژی را آماده نگه می دارد و اسید فولیک در سوخت و ساز پروتئین و مواد اصلی ژن ها نقش مهمی را بازی می کند. خانم ها بطور متوسط 90% مقدار ویتامین B2 توصیه شده را دارا می باشند و بندرت یک زن اسید فولیک را به اندازه لازم جذب می کند. بنابراین برای حل این مشکل بایستی خانمها در رژیم غذائی خود غالباً از قارچ استفاده کنند.

معمولاً قارچ را بایستی فقط بصورت پخته میل کرد. چون که قارچ ها آلوده به موادی هستند

که فقط در اثر پختن از بین می روند. ولی قارچ هایی را که در واحدهای صنعتی تولید می شوند، می توان بدون هیچ مشکلی پس از تمیز کردن مصرف کرد.

 

Check Also

چیکن آلاکینگ یک غذای فرانسوی

امروز قصد داریم طرز تهیه یک غذای فرانسوی را به شما خانم های خانه دار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *