دستور پخت مرغ تاکو تایلندی

fo2303

غذاهای تایلندی دوست دارید؟ می خواهید از غذا خوردن لذت ببرید، به دنبال غذاهای جدید و لذیذ هستید، سایت فست فود را با طرز تهیه مرغ تاکو تایلندی دنبال نمایید.

مواد لازم مرغ تاکو تایلندی :

لیمو ترش               1 عدد

سینه مرغ               450 گرم

گشنیز تازه خرد شده               ¼ پیمانه

پیازچه خرد شده     1 عدد

سیر رنده شده           3 حبه

سس ماهی               یک قاشق غذاخوری

سس سویا                2 ق چ

فلفل قرمز خرد شده                1 عدد

سس چیلی                نصف ق چ

روغن      دو قاشق غذاخوری

نان تورتیلا              16 عدد

 

طرز تهیه مرغ تاکو تایلندی:

آب نیمی از لیموترش را بگیرید نصف دیگر آن را سالم نگه دارید. در یک کاسه بزرگ، مرغ، گشنیز، پیازچه، سیر، یک قاشق غذاخوری آب لیموترش، سس ماهی، سس سویا، فلفل و سس چیلی را با یکدیگر مخلوط کنید. روی آنها را بپوشانید و به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا مواد به خورد هم بروند.

 

در یک تابه بزرگ، مخلوط مرغ را در روغن داغ روی حرارت ملایم به مدت 5 دقیقه تفت دهید تا رنگ مرغ‌ها سفید شوند. به طور مرتب هم بزنید. برای سرو، دو لایه نان تورتیلا در بشقاب قرار دهید. روی آنها مخلوط مرغ بریزید و روی آن مقداری سالاد کلم بگذارید. آنها را با لیموترش سرو کنید.

 

برای تهیه سالاد :

کلم به یک کلم کوچک رنده شده، یک عدد پیاز قرمز ریز شده، یک پیمانه هویج رنده شده، دو ساقه کرفس ریز شده، یک پیمانه شکر سفید، یک پیمانه سرکه سفید، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون، یک قاشق غذاخوری نمک، یک قاشق غذاخوری خردل و فلفل سیاه نیاز دارید.

 

در یک کاسه بزرگ کلم، پیاز، هویج و کرفس را با یکدیگر مخلوط کنید. یک پیمانه شکر را اضافه کنید و هم بزنید. در یک قابلمه کوچک، سرکه، روغن، پودر خردل و فلفل را با یکدیگر مخلوط کنید. شعله را زیاد کنید تا بجوشد. مایه داغ را روی مخلوط کلم بریزید.

 

تاکو یک غذای مکزیکی می باشد اما این مرغ تاکو تایلندی است.

 

خواص سینه ‏مرغ

یكی از بهترین منابع پروتیین گوشت سینه ‏ی مرغ است. ۹۰گرم سینه‏ ی مرغ، فقط حدود سه گرم چربی دارد. هم چنین سینه‏ ی مرغ دارای مقدار قابل توجهی ویتامین B۶و ویتامین Aاست. ویتامین B۶در كاهش میزان هوموسیتین، ماده ‏ای كه باعث صدمه به شریان و در نتیجه خطر ابتلا به امراض قلبی و عروقی می ‏شود، نقش مهمی دارد. تحقیقات نشان داده‏ اند كه وجود سینه ‏ی مرغ در رژیم غذایی در كاهش كلسترول و فشار خون مؤثر است. تمام قسمت‏های مرغ از نظر مغذی  بودن یكسان نیستند.. از مصرف پوست و گوشت تیره‏ ی مرغ تا حد امكان خودداری شود. این دو حاوی میزان بیشتری چربی اشباع شده هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *