طرز تهیه فار بروتون آلو دسر فرانسوی

Far-breton-aux-pruneaux4-450x321

اگر به دنبال آموزش دسری جدید و مقوی هستید، اگر مهمانی خاصی در پیش رو دارید، اگر می خواهید از دسری خوشمزه لذت ببرید، سایت فست فود امروز شما را به آموختن طرز تهیه فار بروتون آلو دسر فرانسوی دعوت می کند.

فار بروتن یکی از غذاهای سنتی ناحیه “برتانی” فرانسه است که شیوه ی سنتی آن بدون آلو تهیه می شود.

مواد لازم فار بروتون آلو دسر فرانسوی

۲۵۰ گرم آرد

۲۵۰ گرم شکر

۶ عدد تخم مرغ ۱

لیتر شیر

۲۰۰ گرم آلو

کره نمکی

یک عدد چای کیسه ای

 طرز تهیه فار بروتون دسر فرانسوی

فر را از قبل با دمای ۱۵۰ درجه سانتی گراد و یا ترموستات ۵ گرم نمایید. شیر را گرم کرده و قبل از این که به نقطه جوش برسد آن را از روی گاز بردارید.یک کاسه چای به کمک چای کیسه ای تهیه کرده و آلو ها را در چای گرم خیس دهید در یک کاسه گود تخم مرغ ها را خوب هم بزنید و سپس به آرامی آرد را اضافه نمایید و تا زمانی که یک خمیر نرم و یکنواخت به دست آید به هم زدن ادامه دهید سپس به تدریج چای ولرم را به آن اضافه کرده و به هم زدن خود ادامه دهید مواد را در یک قالب که از قبل با کره چرب کرده اید بریزید و آلو ها و تکه های کره نمکی را روی آن قرار دهید. به مدت ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه مواد را در فر قرار دهید و در این مدت به هیچ وحه درب فر را باز نکنید. معمولا هسته ی آلو را در نمی آورند اما شما می توانید در صورت تمایل هسته را جدا نمایید.

 

خواص آلو :

– آلو یکی از منابع خوب آنتی اکسیدان‌ها است. این میوه حاوی مقادیر مناسبی از ترکیبات فنلی و بتاکاروتن می‌باشد که با اثر آنتی اکسیدانی خود رادیکال‌های آزاد اکسیژن را خنثی می‌کند. رادیکال‌‌های آزاد اکسیژن اثرات مخربی را نظیر رسوب چربی در رگها و گرفتگی عروق و بروز بیماریهای قلبی عروقی ، تخریب DNA و افزایش شدید احتمال تولید سلول‌های سرطانی در بدن و افزایش احتمال بروز استئوآرتریت ( منشا پیدایش بیماری‌هایی نظیر آرتریت روماتوئید) در بدن اعمال می‌کنند. لذا با توجه به تآثیر آلو در پیشگیری از این بیماری‌ها، مصرف این میوه می‌تواند در سلامت انسان بسیار موثر باشد.

– آلو به دلیل داشتن فیبر غذایی، برای کنترل قند خون، جلوگیری از یبوست و حفظ سلامت دستگاه گوارش مفید است.

– سوربیتول موجود در آلو ، خاصیت ملین دارد.

– آلو یکی از منابع غنی پتاسیم و مصرف متعادل آن در کنترل فشارخون موثر است.

– فیبر موجود در آلو سبب افزایش رشد و تکثیر باکتری‌های مفید و مانع از رشد باکتری‌های مضر در داخل روده می‌شود. در عین حال بر اثر تخمیر فیبر در داخل روده، اسید بوتیریک تولید می‌شود که منشا انرژی برای سلول‌های روده است و به‌این ترتیب به حفظ سلامت دستگاه گوارش کمک می‌کند.

– آلوی خشک منبع خوبی از آهن ( آهن گیاهی ) است و برای جلوگیری از کم خونی بسیار مفید است.

– پوره آلو خشک به حجم و مقدار دستور غذایی می‌افزاید و در عین حال حاوی چربی هم نیست، بنابراین استفاده از آلوخشک برای افرادی که باید رژیم کم‌چربی داشته باشند و تمایل به‌خوردن شیرینی دارند، مناسب است.

 

Check Also

دسر موزی با سس کارامل مخصوص و عالی

اگر دسر خوشمزه ای برای یک میهمانی عالی مد نظرتان نیست و میخواهید به راحتی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *