روش تهیه حلوا شکلاتیِ ترکیه

693757_305

اگر اهل شیرینی جات هستید، اگر می خواهید حلوایی متفاوت و لذیذ درست کنید و لحظات شادی را برای خود رقم بزنید، در سایت فست فود با روش تهیه حلوا شکلاتیِ ترکیه با ما همراه باشید.

ترکیه ای ها هم مثل ما ایرانی ها انواع و اقسام حلواها را دارند یکی از این حلواها که هم فرم و هم فرمول فانتزی دارد،حلوای شکلاتی است.

مواد لازم حلوا شکلاتیِ ترکیه:

1 پیمانه آرد ذرت
4/3 پیمانه شکر
120 گرم شکلات تخته ای خرد شده
80 گرم کره
1 ق س پودر کاکائو
1 پیمانه شیر
1 پیمانه آب
2ق س روغن مایع
نوک ق چ نمک
بستنی وانیلی به مقدار لازم
پودر پسته یا گردو برای تزیین

 

روش تهیه حلوا شکلاتیِ ترکیه

1- در قابلمه ای شیر، آب و شکر بریزید. روی حرارت بگذارید و دائم هم بزنید تا شکر در شیر و آب حل شوند. پودر کاکائو را هم افزوده و حدود 5 دقیقه روی حرارت متوسط هم بزنید. وقتی مواد شروع به جوشیدن کرد، شکلات خرد شده را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملاً شکلات و مواد یکدست شود. حالا شربت حلوا آماده است. آن را از روی حرارت بردارید و کناری بگذارید.

2- آرد،کره و روغن را در تابه ای ریخته، روی حرارت متوسط بگذارید و مواد را به مدت 40 تا 45 دقیقه تفت دهید تا آرد طلایی رنگ شود. سپس آن را از روی حرارت بردارید و نمک اضافه کنید.

3- شربت حلوا را آرام آرام به آرد تغییر رنگ داده، اضافه کرده و کاملاً هم بزنید تا حلوا به روغن بیفتد. در ظرف را گذاشته و به مدت ده دقیقه دیگر حرارت دهید. حلوای شما آماده است.

4- می توانید با قاشق مخصوص بستنی( اسکوپ) حلوا را به شکل گلوله درآورده و در ظرف مورد نظر بگذارید. درکنار آن یک یا دو اسکوپ بستنی وانیلی قرار داده و روی آن را با پودر پسته یا گردو تزیین کنید.

نکته:

وقتی پودر شکلات و شکلات خرد شده را روی اجاق می گذارید باید حواستان باشد که مدام سربزنید و البته حرارت هم کم باشد.پودر شکلات روی حرارت زیاد سریع می سوزد و ته می گیرد و تلخ می شود.

 

خواص ذرت:

ذرت دارای پتاسیم، كلسیم، گلوكز، مالتوز، آلانتوئین، دو نوع استرول، اسیدهای چرب اشباع و غیر اشباع، اسید سربرونیك، گوگرد، فسفر، سیلیس، آهن، كلسیم، منیزیم، سدیم و سرشار از ویتامینB‌ است .

Check Also

شیرینی مرنگ پشمکی ویژه

امروز قصد داریم یک شیرینی ویژه را به شما عزیزان آموزش دهیم. در ادامه مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *