طرز تهیه قطاب كدو حلوایی

422694_703

اگر به دنبال شیرینی جدید و مغزی هستید، اگر به دنبال تنوع در درست کردن قطاب هستید، اگر شیرینی جات را دوست دارید، با سایت فست فود همراه باشید تا با طرز تهیه قطاب كدو حلوایی آشنا گردید.

مواد لازم برای خمیر:

آرد: 300 گرم
كره: 175 گرم
پودر شكر: 90 گرم
آب: دو قاشق غذاخوری
وانیل: یک‌سوم قاشق چای‌خوری
هل مایع: دو قطره
زرده تخم‌مرغ: یك عدد

مواد لازم برای داخل قطاب:

پودر بیسكویت وانیلی: 150 گرم
پوره كدو حلوایی: 500 گرم
خلال بادام: 75 گرم
پودر گردو: 50 گرم
پودر هل و پودر دارچین: از هر كدام یك قاشق چای‌خوری
خرما: در صورت دلخواه

 

طرز تهیه قطاب كدو حلوایی

1. تمامی مواد خمیر را داخل كاسه‌ای گود ریخته و همه را با هم چنگ می‌زنیم تا خمیر یکدست شود. این كار را می‌توانیم با چرخ خمیر زن همزن برقی نیز انجام دهیم. خمیر حاصل را 15 دقیقه در نایلون كنار می‌گذاریم تا استراحت كند.

2. در این فاصله تمامی مواد داخل قطاب را با هم مخلوط می‌كنیم. حالا خمیر را به قطر چهار میلی‌متر پهن كرده، با كاتر گرد به قطر پنج سانتی‌متر برش می‌زنیم و یك قاشق چای‌خوری از مواد آماده شده را بین آن می‌گذاریم و دایره را از وسط تا می‌زنیم.

3. دو لبه خمیر كه به هم رسیده را با دست به هم چسبانده و می‌پیچیم تا خوش‌فرم شود. روی قطاب‌ها را با «کرم پرس» فرم داده و داخل سینی فر كه نیازی به چرب كردن ندارد، می‌چینیم. سینی را به مدت 20دقیقه روی پنجره وسط فر كه از قبل با دمای 180درجه سانتی‌گراد گرم كرده‌ایم قرار داده و می‌پزیم، درنهایت روی قطاب‌ها را با پودر شكر تزیین می‌كنیم.

 

خواص کدو حلوایی:

كدو حلوایی دارای مقدار كمی كالری است ( 20 كالری انرژی در 100 گرم ) و مصرف آن در غذا برای كسانی كه وزن خود را كنترل می كنند، مناسب است.

همچنین منبع غنی پتاسیم است و برای افراد دچار فشار خون مفید می باشد، ولی برای افراد دچار ناراحتی كلیوی مناسب نمی باشد. جذب آهن و منیزیوم آن نیز خوب است.

كدو حلوایی منبع غنی بتاكاروتن است و رنگ نارنجی آن به دلیل وجود همین تركیب است. بتاكاروتن پیش ساز ویتامینA و یك آنتی اكسیدان مهم در بدن می باشد كه بدن را از حمله رادیكال های آزاد و اثر تخریبی آنها حفظ می كند.

کدو دارای فیبر غذایی نیز می باشد؛ از فیبر موجود در مواد غذایی می توان در درمان بسیاری از بیماری ها مخصوصاً افزایش وزن ( چاقی )، یبوست، افزایش چربی خون، و دیابت استفاده نمود.WHO* ( سازمان بهداشت جهانی ) توصیه می کند هر فرد در روز به 30 گرم فیبر نیاز دارد که می تواند فیبر موردنیاز خود را از حبوبات، سبزیجات، انجیر، خرمای خشک،  نان های سبوس دار   و به خصوص کدو تأمین نماید.

– از کدو در درمان بیماری های روده ای مخصوصاً از بین بردن کرم و انگل های روده ای استفاده می شود.

– از کدو می توان به عنوان مسهل در درمان بیماری یبوست و بواسیر بهره گرفت.

– در درمان عفونت های مثانه ای نیز می توان از کدو استفاده نمود.

Check Also

شیرینی مرنگ پشمکی ویژه

امروز قصد داریم یک شیرینی ویژه را به شما عزیزان آموزش دهیم. در ادامه مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *