پاپ کورن های طعم دار درست کنید

fo3497

 

معمولا درست کردن پاپ کورن را اکثر شما عزیزان بلد هستید به این صورت که روغن و کمی نمک را داخل قابلمه در داری ریخته و پس از داغ شدن ذرت ها را داخل قابلمه میریزیم و هر چند ثانیه یک بار قابلمه را تکان می دهیم. ما امروز میخوام پاپ کورن های طعم دار را به شما معرفی کنیم و طرز تهیه این پاپ کورن ها را به شما آموزش دهیم.

معمولا فقط این پاپ کورن ها را از سوپری ها و مغازه های که پاپ کورن می فروشند خریده باشید اما اینبار سعی کنید خود شما این پاپ کورن ها را در خانه درست کنید. هر روز با طرز تهیه غذاها و دسر ها و …. دیگر در سایت فست فود با ما باشید.

 

چسفیل

این اسم پاپ کورن هم برای شما آشناست و دوست دارید بدانید که چرا به پاپ کورن یا ذرت بوداده می گویند چسفیل ؟

اولین مدل ذرت بو داده که وارد ایران شد، مربوط به یک شرکت انگلیسی بود به اسم چسترفیلد (Chesterfield) و مردم آن زمان با ساده سازی و مخفف کلمه آنرا چسفیل گفتند.

 

پاپ کورن کره ای:

برای تهیه این پاپ کورن باید به جای روغن داخل تابه کره بریزید و وقتی پاپ کورن آماده شد آن را داخل ظرف دردار قرار بدهید. بعد مقداری کره را روی پاپ کورن داغ رنده کنید و ترجیحا چند دقیقه داخل فر گرم قرار بدهید.

fo3498

برای تهیه پاپ کورن کره ای به جای روغن، کره بریزید و در آخر مقداری کره رنده کنید و داخل فر قرار بدهید

 

پاپ کورن لیمویی:

بعد از آماده شدن پاپ کورن آن را از روی حرارت بردارید و مقداری آبلیمو را با مقداری کره و نمک با هم مخلوط کرده و روی پاپ کورن ها بریزید و چند دقیقه داخل فر گرم قرار بدهید.

 

fo3499

برای پاپ کورن لیمویی مقداری آبلیمو را با مقداری کره و نمک با هم مخلوط کرده و روی پاپ کورن ها بریزید

پاپ کورن پنیری:

برای تهیه این پاپ کورن شما باید مقداری پنیر پارمزان را ریزه ریز رنده کنید و وقتی پاپ کورن هایتان آماده شد آن را داخل یک ظرف در دار بریزید و پنیر را به همراه مقداری پودر سیر و موسیر به آن اضافه کنید و چند دقیقه آن را بگذارید داخل فر داغ! همین!

 

fo3500

برای تهیه پاپ کورن پنیری از پنیر پارمزان به همراه پودر سیر و موسیر استفاده کنید

پاپ کورن سرکه ای:

بعد از آماده شدن پاپ کورن آن را از روی حرارت بردارید و مقداری سرکه را با مقداری کره و نمک با هم مخلوط کرده و روی پاپ کورن ها بریزید و چند دقیقه داخل فر گرم قرار بدهید.

 

fo3501

برای تهیه پاپ کورن سرکه ای، مقداری سرکه را با کره و نمک مخلوط کرده و روی پاپ کورن ها بریزید

پاپ کورن گوجه ای:

برای تهیه این پاپ کورن یا می توانید مقداری گوجه خشک شده از عطاری بخرید یا خودتان کمی گوجه را داخل فر خشک کنید یا می توانید مقداری سس گوجه را آنقدر داخل فر حرارت بدهید تا خشک و پودری شود (در هوای آزاد هم با درپوش می شود آن را خشک کرد) بعد از آماده شدن پاپ کورن آن را داخل کیسه کاغذی (همان که قنادی ها داخل آن شکلات میریزند) بریزید و پودر را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید.

 

fo3502

برای تهیه پاپ کورن گوجه ای، از پودر گوجه خشک شده استفاده کنید

پاپ کورن شکلاتی:

مقداری پودر کاکائو و شکر را مخلوط کنید بعد از آماده شدن پاپ کورن آن را داخل کیسه کاغذی بریزید و پودر را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید.

 

fo3503

برای پاپ کورن شکلاتی، مقداری پودر کاکائو و شکر را مخلوط کنید و داخل کیسه کاغذی تکان بدهید

نکاتی مهم برای تهیه پاپ کورن:

برای تهیه پاپ کورن حتما باید از ذرت مرغوب استفاده کنید وگرنه پف نمی کند.
ذرتتان نباید نم دار باشد ، بهتر است ذرت را در جای خشک نگهدارید.

همینطور ذرت نباید خیلی کهنه باشد.
اصلا ذرت های بسته بندی را پیشنهاد نمی کنم و به نظرم بهتر است از عطاریهای آشنا ذرت را بخرید.

حرارت نباید خیلی کم باشد چون باعث عرق کردن داخل قابلمه می شود و پاپ کورن ها خوب پف نمی کند و خیس می شود.

می توانید در قابلمه را نیمه باز بگذارید تا رطوبت داخل قابلمه بیاید بیرون ولی من این کار را نمی کنم.

 

تاریخچه و مزایای پاپ کورن

 

پاپ ‌کورن یا همان ذرت بوداده، یکی از محبوب ‌ترین تنقلات بچه ‌ها و حتی بزرگترهاست! شاید جالب باشد که بدانید تاریخچه این خوراکی به 5 هزار سال پیش برمی ‌گردد.
 مکزیکی ‌ها اولین مردمان دنیا بودند که نوع خاصی از دانه ذرت را پرورش دادند و متوجه شدند که این نوع از ذرت با قرار گرفتن در معرض حرارت مستقیم، پف می‌ کند و شکلی شکوفه‌ مانند پیدا می‌ کند. شاید به همین علت هم باشد که خیلی ‌ها به پاپ‌ کورن می‌ گویند «شکوفه ذرت»! علاوه بر مردمان مکزیک، هندی ‌ها، چینی ‌ها، سوماترایی ‌ها و ساکنان آمریکای شمالی هم علاقه زیادی به ذرت بوداده دارند و برای همین هم بیشتر از 150 نوع دستور پخت برای تهیه این نوع از ذرت در بین هندی ‌ها و مکزیکی ‌ها وجود دارد!
بد نیست بدانید که مردمان ماساچوست اینقدر به پاپ‌ کورن علاقه دارند که این خوراکی محبوب ‌شان را در کنار سایر غذاها و تنقلات روی میز شام برای جشن شکرگزاری قرار می ‌دهند. ذرت بوداده یکی از سالم ‌ترین خوراکی ‌هایی است که همه افراد می ‌توانند بدون دغدغه آن را مصرف کنند البته نه بیش از اندازه!

مزایای پاپ‌ کورن

 

امروزه ذرت بوداده با طعم‌ های مختلف، برای جلب رضایت افرادی با ذائقه‌ های متفاوت در همه فروشگاه‌ ها پیدا می ‌شود.
فیبر و آهن موجود در پاپ ‌کورن مهم ترین عاملی است که باعث می‌ شود این خوراکی، نسبت به سایر تنقلات برتری داشته باشد. به ‌علاوه، پاپ‌ کورن دارای مقادیر قابل ‌توجهی از انواع آنتی ‌اکسیدان ‌ها مانند پلی ‌فنول است و مصرف به اندازه مواد غذایی حاوی پلی ‌فنول و دیگر آنتی ‌اکسیدان‌ ها مانند چای سبز، روغن زیتون، ذرت بوداده و شکلات تلخ، می‌ تواند از ابتلا به انواع سرطان ‌ها و بیماری ‌های قلبی پیشگیری کند.

همچنین، ذرت بوداده جزو خانواده غلات کامل محسوب می ‌شود و به همین دلیل تا دلتان بخواهد، مواد معدنی و ویتامین ‌های مفید برای بدن دارد. 3 فنجان ذرت بوداده به اندازه یک فنجان از سایر غلات کامل مانند جوی دوسر یا برنج قهوه‌ای، فیبر و ماده معدنی دارد.

 

Check Also

چوب شور خانگی را به راحتی درست کنید

امروز میخواهیم یکی از خوراکیهای و تنقلات مورد علاقه کودکان را به شما عزیزان آموزش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *