عصاره یا روغن قلم گوساله

fo3513

 

عصاره یا روغن قلم گوساله راز بسیاری از سرآشپزی های حرفه ای می باشد. اگر می خواهید در خورشت ها و آش های خود طعمی متفاوت داشته باشید از روشی که امروز می خواهیم در سایت آموزش آشپزی فست فود به شما آموزش دهیم استفاده کنید. در ادامه نیز از خواص قلم و عصاره آن نیز خواهیم گفت.

 

شما می توانید از قلم گاو و گوساله عصاره ای یا روغنی بگیرید که با آن می توانید یکی از خوشمزه ترین خورشت ها یا آش ها را درست کنید این عصاره در خورشت سبزی معرکه می شود و طعمی بی نظیر به خود می دهد پس حتما این عصاره را در خانه درست کنید و آن را حتی می توانید فریز کنید

هر روز در سایت فست فود رازهایی از هنر آشپزی را به شما آموزش می دهیم که با خواندن این مقاله ها می توانید یک آشپز ماهر شوید

اولین نکته در آشپزی علاقه و لذت بردن از تهیه یک غذا می باشد و می توانید با رعایت این نکته و نکاتی دیگر که در سایت می گوییم می توانید غذایی خوب و لذیذ درست کنید.

 

مواد لازم برای تهیه عصاره یا روغن قلم گوساله :

قلم گوساله: چند تا ! (بهتر است هنگام خرید قلم آن را چند تکه کنید که داخل قابلمه جا شود)
سرکه : یک استکان
قابلمه بزرگ

طرز تهیه عصاره یا روغن قلم گوساله :

یکی از چیزهایی که هم خیلی خاصیت دارد و هم خورش ها و آش ها را خیلی خوشمزه می کند،‌ قلم گوساله است. یعنی بهتر است از اول که داریم خورش یا آش می پزیم، قلم را هم بیندازیم داخل یک قابلمه تا آخر پخت حسابی عصاره اش را پس بدهد. اما ممکن است قابلمه کوچک باشد و قلم جا نشود.

fo3514

قلم ها را داخل قابلمه و سرکه را روی آن می ریزیم و مقدار زیادی هم آب داخل قابلمه می ریزیم
قلم ها را می ریزیم داخل قابلمه و سرکه را روی آن می ریزیم. مقدار زیادی هم آب داخل قابلمه می ریزیم و روی حرارت کم می گذاریم پنج شش ساعت با شعله ملایم بپزد.

fo3515

وقتی پخت، شعله خاموش می کنیم و می گذاریم سرد شود
بعد از همین زمانی که گفته شد، شعله را خاموش می کنیم و می گذاریم سرد شود.
بعد از اینکه سرد شد، قلم ها را حسابی می تکانیم و به همراه عصاره به دست آمده، در ظرف در بسته در فریزر نگهداری می کنیم. قلم ها را هم دور می اندازیم. هر وقت آش یا خورش به خصوص قورمه سبزی درست کردیم، یکی دو قاشق از این عصاره را در آن می ریزیم و به هنر آشپزی خود درود می فرستیم.
نکته۱: علت استفاده ازسرکه این است که سرکه باعث می شود تمام عصاره و کلسیم قلم از آن جدا شود.
نکته ۲: زمان ریختن عصاره در آش یا خورش، حدود یک ساعت قبل از پایان پخت غذاست.

 

 

عصاره قلم گاو و گوسفند دارویی معجزه آسا برای سلامت انسان

متخصصان تغذیه انگلیس می گویند، عصاره قلم گاو ،گوسفند و مرغ مملو از آمینو اسید، کلسیم و کلاژن است که برای سلامتی بدن، کاهش درد مفاصل، جوان سازی پوست، ناخن و مو بسیار موثر است.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری هلث،سیان پورتر سخنگوی انجمن رژیم غذایی انگلیس می گوید:این عصاره حاوی مواد مغذی، معدنی و ویتامین ها است و با مصرف آن فوایدی بیش از گوشت این حیوانات نصیب انسان می شود.

همچنین یک فنجان عصاره قلم حاوی 86 کالری است و در نتیجه می تواند یک وعده ناهار لاغر کننده نیز محسوب شود.

این عصاره همچنین مواد مغذی مورد نیاز بدن را برای سوخت و ساز تامین می کند که بیشتر این مواد مغذی در غذاهای آماده وجود ندارد.

آب قلم بطور سنتی برای سرماخوردگی، آنفلوانزا و سلامت دستگاه گوارش تجویز می شد، اکنون نیز بیشتر پزشکان مصرف این عصاره را به بیماران خود توصیه می کنند.

پروتیین اصلی در عصاره قلم، ژلاتین است که مکمل های ژلاتین سبب بهبود درد و سفتی مفاصل در افراد مبتلا به آرتروز می شود.

همچنین این عصاره سرشار از ماده مغذی است که به تقویت استخوان ها، رباط ها، تاندون ها و غضروف ها کمک می کند.

این عصاره سرشار از اسیدهای آمینه به نام پرولین و گلیسین است که برای بافت های بدن لازم است. پرولین سلولیت را کاهش و پوست را نرم می کند.

ماده مغذی موجود در عصاره استخوان می تواند کیفیت مو، پوست و ناخن را به طور چشمگیری بهبود دهد.همچنین از آن جا که دندان غنی از کلسیم است، این عصاره دندان ها را تقویت و مانع از پوسیدگی آنها می شود.

 

منابع:

ایرنا

بیتوته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *