شیرینی اتریشی مجلسی

5hqme2nacae36xjka19fامروز قصد داریم یک شیرینی بسیار خوشمزه وزیبا را به شما کاربران عزیز آموزش دهیم که با هر سلیقه ای سازگار میباشد این شیرینی را در هرگونه مراسمی به شما پیشنهاد میکنیم.این شیرینی میتواند در شب زیبای یلدا به سفره شما رنگ تازه ای ببخشد.

مواد لازم برای شیرینی اتریشی

  1. مارگارين نرم شده با دماي آشپزخانه 200 گرم
  2. پودر قند 80 گرم
  3. اسانس وانيل (مايع) 3 قاشق چايخوري
  4. زردة تخم‌مرغ 4 عدد
  5. آرد 250 گرم
  6. شكلات تخته‌اي آب شده 50 گرم
  7. پودر نارگيل براي تزيين 50 گرم

طرز تهيه شیرینی اتریشی :

كف سيني فر را با كاغذ روغني بپوشانيد. فر را نيز با حرارت 135 درجه سانتيگراد (درجه كم) روشن كنيد تا گرم شود. مارگارين نرم شده و پودر قند را با هم بزنيد تا مانند كرم شود. در ظرفي جداگانه اسانس مايع وانيل را به زرده‌هاي تخم‌مرغ بيفزاييد و مخلوط كنيد. سپس اين مخلوط را به ماية قبلي اضافه كنيد و آن را كاملاً هم بزنيد تا مخلوط به دست آمده، يكدست شود. آرد را كم‌كم روي اين مايه الك كنيد و آن را مرتب مخلوط كنيد تا به سرعت به خورد خمير برود. در اين مرحله بايد خمير نرم و يكدستي به دست آيد.
خمير آماده شده را در قيفي كه ماسورة كنگره‌دار يك سانتيمتري دارد، بريزيد و به كمك اين قيف و ماسوره خمير را به صورت انگشت‌هاي 6 سانتيمتري (ميله هاي 6 سانتيمتري) و با فاصله روي سيني آماده شده شكل دهيد. شيريني‌ها را 20 دقيقه در فر از پيش گرم شده بپزيد تا زير آنها كمي تغيير رنگ دهد. بعد از پخت شيريني‌ها، اجازه دهيد شيريني ها كاملاً خنك شوند. سپس آنها را با شكلات آب شده به روش بن ماري و پودر نارگيل، مطابق تصوير تزيين كنيد.

منبع : sooran.com

Check Also

شیرینی مرنگ پشمکی ویژه

امروز قصد داریم یک شیرینی ویژه را به شما عزیزان آموزش دهیم. در ادامه مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *