شیرینی جدید نوقا

6059شیرینی لوکا یا نوقا یکی از شیرینی هایی است که در آذربایجان شرقی پخت میشود این شیرینی بسیار لذیذ میباشد که پخت آن را به شما کاربران عزیز نیز توصیه میکنیم.با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه نوقا

  1. نان ميکادو 2 ورق
  2. شکر 450 گرم
  3. گلوکز مایع 250 میلی لیتر
  4. عسل یا شیره 125 ميلي ليتر
  5. وانيل يک هشتم قاشق چايخوري
  6. سفيده تخم مرغ 2 عدد
  7. کره نرم 75 گرم
  8. فندق بدون پوست و پسته 250 گرم

طرز تهيه شیرینی نوقا

قالب مستطيل شکل 20×30 سانتی متری را چرب کنيد و يک ورق از نان ميکادو را کف قالب قرار داده کنار بگذاريد .

شکر ، گلوکز مایع، شيره و يا عسل را در ظرفی ريخته روی حرارت ملايم قرار دهيد تا شکر حل شود . بعد از آن حرارت را کمی بالا برده تا مواد به جوش آيد .

اين مواد بايد حدود 5 دقيقه بدون اينکه هم بخورد بجوشد تا زماني که درجه حرارت سنج شما عدد 130 درجه سانتي گراد را نشان دهد.

قبل از اينکه مايع کاملا آماده شود سفيده تخم مرغ را با همزن برقی بزنيد تا فرم بگيرد . سپس شيره آماده را از روي حرارت برداشته به صورت يک نوار باريک به آرامي به سفيده اضافه کنيد . همچنان با همزن به زدن ادامه دهيد تا شيره کاملا جذب شده و مواد غليظ شود. به طوري که شکل خود را حفظ کند.

بعد از جذب شيره با سفيده ، کره نرم شده را اضافه کنيد و در نهايت فندق و پسته را مخلوط کنيد و در قالب آماده بريزيد و با سرعت مواد را با کاردک چرب داخل قالب ، پهن کنيد.

تکه ديگر نان ميکادو را روي مواد قرار داده کاملا فشار دهيد تا نان به مواد بچسبد . قالب را در دمای محيط قرار دهيد تا نوقا کاملا خنک شود. سپس شيرينی را با استفاده از يک چاقوی چرب برش دهيد و در ظرف بچينيد.

دقت و سرعت عمل در کار ، نکته اصلی در تهيه اين شيرينی است. همين طور بهتر است در تهيه اين شيريني از همزن کاسه دار استفاده کنيد. در صورت در دسترس نبودن دماسنج مي توانيد بعد از 5 دقيقه جوشيدن مايع به اندازه يک قطره از آن را داخل آب سرد بريزيد چنانچه بلافاصله فرم گرفت و شکننده شد مايع آماده است.

منبع : groohashpazi

Check Also

شیرینی مرنگ پشمکی ویژه

امروز قصد داریم یک شیرینی ویژه را به شما عزیزان آموزش دهیم. در ادامه مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *