ترشی خرمالو با طعمی متفاوت

fo1685فصل سرما فصل یکی از میوه های خوش طعم وخوشمزه میباشد درادامه مطلب زیر طرز تهیه ترشی خرمالو با طعمی ویژه را به شما کاربران عزیز آموزش میدهیم .درست کردن این ترشی را به تمام خانم های با سلیقه پیشنهاد میکنیم.درادامه نیز خواص خرمالو را برای شما آورده ایم.

مواد لازم برای ترشی خرمالو:

  1. خرمالو و هل سبز و فلفل بهار و خرمای زرد از هر کدام هشت عدد
  2. جوز هندي درسته يك عدد
  3. سركه سفيد و نمک به ميزان لازم
  4. زنجبيل تازه كوچك چهار تكه
  5. خلال شيرين شده پرتقال سه قاشق غذاخوري

طرز تهيه ترشی خرمالو

سركه را در ظرفي ريخته و مي‌‌گذاريم به مدت 10 دقيقه بجوشد. سپس از روي حرارت برداشته و صبر مي‌‌كنيم تا خنك شود. اين كار مانع از كپك زدن ترشي مي‌شود. خرمالوها را شسته و مي‌‌گذاريم تا خشك شود. به كمك نوك چاقو در انتهاي خرمالو يك سوراخ كوچك ايجاد مي‌‌كنيم و داخل هر خرمالو را با يك هل سبز و يك فلفل بهار پر مي‌‌كنيم.خرمالوها را به صورت منظم در يك ظرف شيشه‌اي تميز مي‌‌گذاريم و ميان آنها جوزهندي و خرما قرار مي‌‌دهيم و نمک و زنجبيل را روي آنها مي‌‌ريزيم در پايان سركه سفيد سرد شده را روي مواد مي‌‌ريزيم. به طوري كه سركه روي خرمالوها را بگيرد. در شيشه را مي‌‌بنديم و ترشي را در جاي خنك نگهداري مي‌‌كنيم. اين ترشي پس از 15 روز آماده است.

 

khormaloo-2

خواص خرمالو

 

آشنايي با خواص خوراکي‌ها- خرمالو از جمله ميوه‌هايي است كه اگرچه در حالت نارس گس و سفت است ولي اگر آن را در دماي معمولي اتاق قرار دهيد، به مرور خواهد رسيد و نرم و شيرين مي‌شود.البته طعم و مزه آن به نوع خرمالو بستگي دارد؛ به اين معنا كه حتي بعضي از انواع رسيده نيز همچنان حالت گسي را دارند. خرمالو علاوه بر اينكه به صورت خام و تازه مصرف مي‌شود، در آجيل ميوه‌هاي خشك نيز يافت مي‌شود. در ضمن از پخته آن نيز به صورت مربا، مارمالاد و همچنين در انواع شيريني‌ها و كيك‌ها استفاده مي‌كنند.

خرمالو سرشار از ويتامين A، بتاكاروتن و همچنين مقدار قابل توجهي ويتامين‌هاي B1، B2، B3 و ويتامين C است. اين ميوه همچنين مواد معدني مختلف مورد نياز بدن را مانند كلسيم، گوگرد، آهن، فسفر، منيزيم و پتاسيم دارد؛ به همين جهت براي رشد و نمو كودكان بسيار مفيد شناخته شده است.

خواص درماني

خوردن خرمالوي رسيده براي افرادي كه از سينه‌درد در رنج هستند، توصيه مي‌شود.

مي‌گويند اگر خرمالو را به صورت ناشتا ميل كنيد، براي درمان اسهال خوني بسيار مفيد خواهد بود.

خرمالو براي بيماران كبدي، كليوي و نقرسي نيز مفيد است.

خرمالو حاوي مقدار زيادي پكتين است. پكتين يكي از فيبرهاي محلول در آب است كه باعث كاهش چربي خون مي‌شود.

يك عدد خرمالوي 25 گرمي چه دارد؟

  1. چربي0/10گرم
  2. ويتا مين سی16/5 ميلي گرم
  3. انرژي22كيلوكا لري
  4. كربوهيدرات 0/2گر م
  5. پروتئين 8/38 گرم

 

Check Also

ترشی فلفل هندی درجه یک

ترشی فلفل هندی یکی از پرطرفدارترین ترشی ها میباشد امروز قصد داریم طرز تهیه این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *