حلوای ریحون گردو با طعمی بی نظیر

IMG-20151210-WA0002امروز قصد داریم به شما حلوای جدیدی به نام حلوای ریحون گردو را آموزش دهیم.این حلوا بسیار خوشمزه میباشد ومطابق با هر سلیقه ای است.درادامه شما را با خواص تخم ریحون آشنا خواهیم کرد.

موادلازم برای تهیه حلوای ریحون گردو

  1. آرد سفید  یک پیمانه
  2. معجون چهل گیاه  دو قاشق سرخالی غذاخوری
  3. شکر  یک پیمانه
  4. گردو ده عدد
  5. تخم ریحون سه قاشق غذاخوری
  6. زرد چوبه نصف قاشق غذاخوری
  7. روغن سه قاشق غذاخوری

طرز تهیه حلوای ریحون گردو

تخم ریحون را در نصف لیوان آب میخیسانیم.ابتدا آرد را تفت میدهیم تا بوی آن بلند شود.بعد از تفت آرد معجون چهل گیاه را به آن افزوده وکمی تفت میدهیم.سپس روغن را به آرد ومعجون می افزاییم.تا آرد وروغن یکدست شود.سپس سه پیمانه آب را به آرد می افزاییم . را به فاصله دو دقیقه از هم به مواد می افزاییم.میگذاریم روی شعله کم تا به جوش بیاید.وقتی حلوای ما نیمه غلیظ شد غذای ما آماده است.

نکته:این حلوا دارای طبیعت گرم میباشد.لذا برای سرما خوردگی خوب نیست.

 

 

gty_chia_seeds_mi_130205_wmain

خواص تخم ریحان

تخم شربت از قدیم به عنوان یک نوشیدنی سنتی بین ایرانیان جای داشته که علاوه بر رفع تشنگی برای متعادل نگه‌ داشتن فشارخون و لاغر شدن بسیار موثر است.خواص تخم شربتی ,فواید تخم شربتی ,تخم شربتی ,تخم شربت نوشیدنی سنتی ,خواص دانه‌ های گیاه ریحان کوهی ,خواص درمانی تخم شربتی ,گیاهان دارویی ,گیاه تره خراسانی ,گیاه تخم شربتی یا ریحان , تخم ریحان, عکس تخم شربتی

تخم شربتی (basil seed ) گیاهی خودرو یکساله و شبیه به ریحان با برگ‌ ها و تخم‌‌های ریزتر می‌باشد. ساقه‌های آن مربع شکل و گلش مایل به قرمز و صورتی است که در اوایل بهار در کوهستان‌ها و بیابان‌ها می‌روید.تخم این گیاه سیاه شفاف است. پوسته رویی دانه‌ها را لایه‌ای موسیلاژ پوشانیده است که وقتی‌ در آب ریخته شود حالتی لعاب‌دار در آب ایجاد می‌کند که بسیار لغزنده است و متورم شده رنگش متمایل به رنگ خاکستری می‌شود و می‌تواند برای رفع عطش مورد استفاده قرار گیرد. تخم شربتی خواص زیادی دارد. نام‌های دیگر این گیاه: تخم ریحان ، بادروج، تره خراسانی، اوقیمن، حوک، بورنگ، صریرا و بادروج ابیض می‌باشد .خواص تخم شربتی ,فواید تخم شربتی ,تخم شربتی ,تخم شربت نوشیدنی سنتی ,خواص دانه‌ های گیاه ریحان کوهی ,خواص درمانی تخم شربتی ,گیاهان دارویی ,گیاه تره خراسانی ,گیاه تخم شربتی یا ریحان , تخم ریحان, عکس تخم شربتی

برگ گیاه غنی از ویتامین A، ویتامین K، منگنز،منیزیم، آهن، کلسیم، پتاسیم، روی، فولات و ویتامین B6 می‌باشد به‌طوری‌که یک اونس برگ خشک شده این گیاه می‌تواند جهت تامین ویتامینَ A و ویتامین K روزانه مورد نیاز بدن کافی باشد.

تخم شربتی در لاغری

استفاده از تخم شربتی در محلول آب یکی از بهترین مواد برای کم کردن وزن است. دانه‌های ژلاتینی تخم شربتی بدون آنکه کالری داشته باشد تا مدت‌ها فرد را سیر نگه می‌دارد و به جای خوردن داروهای زیان آور برای کم کردن اشتها، می‌توان از تخم شربتی استفاده کرد.

تخم شربتی در استرس اکسیداتیو

یکی از مسائلی که روی ذائقه تاثیر دارد عادات غذایی گروه همنشینان و در دسترس بودن ماده غذایی است. به طور مثال در دسترس بودن و ارزان بودن فست فودها، چیپس و پفک باعث شده که عادات غذایی افراد تغییر و ذائقه آن ها به سمت غذاهای شور و پرچرب برود. پس تلاش کنیم تا در سفره و یا وعده‌های غذایی خودو فرزندانمان غذاهای کم کالری، کم نمک با سبزیجات فراوان قرار دهیم. ذائقه و حس چشایی اکتسابی است و به تماس‌های محیطی ما با طعم، بو، مزه و شکل‌های مختلف مواد غذایی در طول زندگی بستگی دارد.

گاهی شرایط محیطی به گونه‌ای تغییر می‌کند که این خوراکی‌هایی که فرد در گذشته دوست نداشته بیشتر در اختیار فرد قرار می‌گیرد و در نتیجه به طعم و بوی آن‌ها انس می‌گیرد. مثلاً یک جوان در دوره دانشجویی دور از خانه و حتی شهر خود در شرایطی قرار می‌گیرد که مجبور می‌شود طعم و بوهای جدید را امتحان کند در نتیجه عادت‌های غذایی‌اش تغییر می‌کند. یا به‌طور مثال آشپزی که به واسطه نوع کارش مجبور است غذاهای مختلف را تست کند بعد از مدتی عادات غذایی متفاوتی پیدا می‌‌کند. یعنی گاهی شرایط تغییر می‌کند و فرد با بوها، طعم‌ها و رنگ‌های مختلف آشنا می‌شود و ممکن است به این نتیجه برسد که برخی موادغذایی که تاکنون به دلیل داشتن انتخاب‌های دیگر مصرف نمی‌کرده است، بد نیستند و با تکرار مصرف، با آنها انس بگیرد. برعکس این موضوع هم امکان دارد و این مورد بیشتر به مشکلات فیزیولوژیک مربوط می‌‌شود.

مثلاً گاهی نوزاد یا شیرخواری تا ۲ سالگی شیر می‌خورده و حتی از یک سالگی نوشیدن شیر گاو را آغاز کرده، ولی بعد از این دوران میزان مصرف شیر در برنامه غذایی‌اش کاهش می‌یابد یا قطع می‌شود و دوباره در بزرگسالی به دلیل فشارهای اطرافیان و ترس از بروز مشکلات استخوانی و کمبود کلسیم و پوکی استخوان دوباره به مصرف شیر رو می‌آورد، دچار بیماری‌های گوارشی مثل اسهال، استفراغ، نفخ، دل‌درد، دل پیچه و… می‌شود. دلیل این موضوع، کاهش تولید آنزیم‌های گوارشی هیدرولیز کننده قند شیر در بدن به دنبال وقفه طولانی در مصرف شیر است. از نظر ژنتیکی، تولید آنزیم‌های گوارشی با مواد غذایی‌ای که مصرف می‌کنیم، ارتباط دارند و مصرف نکردن یک ماده غذایی باعث تولید نشدن آن آنزیم‌ها و ایجاد مشکلات گوارشی می‌شود.

مورد دیگر در ویارهای دوران بارداری است که ممکن است به دلیل کمبودهای مواد مغذی ایجاد شود که گاهی در بعضی افراد این تمایلات ماندگار هستند.

برخی از ما به دلایل روانشناختی که معمولا ریشه در نوع تربیت خانواده و یا الگوی رفتاری خاص دارد نسبت به برخی غذاها واکنش نشان می‌‌دهیم. دوست نداشتن یک ماده غذایی، موضوعی روان‌شناختی است و به مشکلات فیزیولوژیک مربوط نمی‌شود و اگر مصرف ماده غذایی در شرایط گوناگون اتفاق بیفتد، بدن به تدریج این ماده غذایی را می‌پذیرد و فردی که یک ماده غذایی را هیچ‌ وقت مصرف نکرده و بعد هم در دوره‌های خاص زندگی مثل مهدکودک، مدرسه، دانشگاه، سربازی و… به خود این فرصت را ندهد، حالت مقاومت در برابر آن طعم را تا ابد خواهد داشت.خواص تخم شربتی ,فواید تخم شربتی ,تخم شربتی ,تخم شربت نوشیدنی سنتی ,خواص دانه‌ های گیاه ریحان کوهی ,خواص درمانی تخم شربتی ,گیاهان دارویی ,گیاه تره خراسانی ,گیاه تخم شربتی یا ریحان , تخم ریحان, عکس تخم شربتی

تخم شربتی و سرفه

مخلوط تخم‌شربتی و عسل سبب کاهش آسم، سرفه ، آنفلوآنزا می‌شود و به شکل دارویی به علت اثر آنتی‌اسپاسمیک می‌تواند در درمان سیاه سرفه و سرفه‌‌های خشک موثر باشد.

تخم شربتی و سوء هاضمه

از آنجایی که تخم شربتی منبع خوب فیبر محلول است و تشکیل ژل می‌دهد ، خالی شدن معده را کمی به تعویق می‌اندازد و هضم و جذب را آهسته‌تر می‌نماید و باعث افزایش حجم مدفوع می‌شود، جهت سوء هاضمه، دیابت، چاقی و بیماری‌های چربی‌خون موثر است. ضمن تحقیقاتی که توسط leelahagul انجام شد، این اثرات ذکر شده بدون دریافت رژیم کاهش وزن موثر نمی‌باشد.

لذا دریافت تخم شربتی همراه با رژیم کاهش وزن که توسط کارشناس یا متخصص تغذیه طراحی شده است می‌تواند در کاهش وزن، پروفایل‌های لیپیدی (چربی خون) و قندخون موثر باشد.خواص تخم شربتی ,فواید تخم شربتی ,تخم شربتی ,تخم شربت نوشیدنی سنتی ,خواص دانه‌ های گیاه ریحان کوهی ,خواص درمانی تخم شربتی ,گیاهان دارویی ,گیاه تره خراسانی ,گیاه تخم شربتی یا ریحان , تخم ریحان, عکس تخم شربتی

دیگر خواص تخم شربتی

* از تخم شربتی برای درمان ناراحتی‌های گوارشی مانند درد معده، نفخ، یبوست، سوءهاضمه و بی نظمی کارکرد روده‌ها استفاده می‌شود.
* خلق و خوی فرد را خوب می‌کند، خستگی مفرط ذهنی، تنش‌های عصبی، افسردگی، میگرن و مالیخولیا را برطرف می‌کند.
* از روغنی که با خرد کردن تخم‌های شربت به دست می‌آید، برای درمان عفونت‌هایی مانند زخم، بریدگی، عفونت مثانه، عفونت پوست و… استفاده می‌شود.
* در کشور چین، از تخم شربتی برای درمان عفونت، درد معده، گزیدگی مار و حشرات و پایین آوردن دمای بدن استفاده می‌شود.
* از آن جا که تأثیر ضد اسپاسمی دارد، سیاه سرفه را برطرف می‌کند.
* در رفع عطش بسیار موثر است.
* مشکل دیگری که دامن‌گیر دنیا از جمله کشور ما شده فشار خون است که معمولاً بعد از خوردن غذا به ویژه غذاهای پر نشاسته، فشارخون بالا می‌رود و اگر تخم شربتی همراه غذا خورده شود مواد نشاسته‌ای به تدریج قند موجود در خود را آزاد می‌کنند و به این ترتیب شما به طور تدریجی انرژی متعادل در طول روز خواهید داشت.
* تخم شربتی دارای مقدار فراوانی پروتئین، آهن، پتاسیم و کلسیم است و در عین حال آن‌هایی که در جذب کلسیم مشکل دارند بدانند یک ماده معدنی به نام بورون در تخم شربتی باعث انتقال کلسیم به استخوان‌ها می‌شود.
زیباشو

بیتوته

 

این مطلب اختصاصی سایت فست فود میباشد هرگونه کپی برداری از این مطلب با ذکر منبع مجاز میباشد.

 

Check Also

حلوای پسته ای فوق العاده

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی که میتوان در منزل تهیه کرد حلوای پسته ای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *