پیتزا ژامبون با فلفل دلمه خوشمزه

pizzajambonfelfeldolmeامروز قصد داریم پیتزایی خوشمزه به نام پیتزا ژامبون و فلفل دلمه را به شما عزیزان اموزش دهیم.این پیتزا بسیار خوش خور میباشد وپخت آن را به شما پیشنهاد میکنیم.درادامه با خواص فلفل دلمه آشنا خواهید شد.

مواد لازم برای تهیه پیتزا ژامبون با فلفل دلمه

  1. خمیر پیتزا را دو تا سه برابر آماده می نمائیم(خمیر بستگی به کلفتی نان پیتزا دارد)
  2. فلفل دلمه قرمز خلال شده – 2 تا 3 عدد
  3. ژامبون  500 گرم
  4. قارچ خرد شده  500 گرم
  5. کره – 50 گرم
  6. سس پیتزا  2 لیوان
  7. پنیر پیتزا به مقدار لازم
  8. پیتزاژامبون با فلفل دلمه
  9. پیتزاژامبون با فلفل دلمه

طرز تهیه

فلفل دلمه قرمز و ژامبون و قارچ خرد شده را با کره سرخ می نمائیم . دو لیوان سس پیتزا را با این مواد مخلوط نموده ، خمیر را در سینی باز می نمائیم و مواد آماده شده را داخل خمیر می ریزیم و روی آن را با پنیر پیتزا می پوشانیم و مانند پیتزای پیاز طبخ می نمائیم.

 

hee159خواص فلفل دلمه

 

فلفل دلمه ای دارای رنگ های مختلفی است ،آیا می دانید کدام رنگ فلفل دلمه ای مفید تر است ؟گرچه فلفل دلمه‌ای را می‌توان در همه فصول یافت،اما ماه‌های تیر و مرداد اوج به میوه نشستن این گیاه زیبا با رنگ‌های متنوع است كه علاوه بر زیبایی سفره شما، خواص درمانی زیادی هم دارد.

رنگ‌های شفاف فلفل دلمه‌ای سرشار از بهترین مواد مغذی است.فلفل دلمه‌ای منبعی غنی از ویتامین آ و ویتامین سی است كه هر دوی آنها آنتی‌اكسیدان‌هایی قوی هستند.هر دوی این آنتی‌اكسیدان‌ها بر روی رادیكال‌های آزاد كه اثر تخریبی روی سلول‌ها دارند،تاثیر می‌گذارند.

 

آیا می‌دانید رادیكال‌های آزاد بازیگران اصلی در جمع كردن كلسترول در رگ‌ها هستند و باعث گرفتگی رگ‌ها و بیماری‌های قلبی،تخریب عصب و رگ‌ها می‌شوند.فلفل دلمه‌ای با تشكیل این دو ماده روی رادیكال‌های آزاد تاثیر می‌گذارد و باعث كاهش ریسك ابتلا به بیماری‌های قلبی می‌شود.

 

همچنین فلفل دلمه‌ای حاوی ویتامین ب 6 و فولیك اسید است كه در گرفتگی رگ‌ها و بیماری قلبی در افراد دیابتی تاثیر می‌گذارد.هر دوی این ویتامین‌ها كه از خانواده ویتامین‌های ب هستند، باعث كاهش هموسستئین می‌شوند.هموسستئین بالا باعث تخریب رگ‌های خونی شده و باعث افزایش حمله قلبی و سكته می‌شود.

 

با تهیه ویتامین‌هایی كه هموسستئین را به مولكول‌های مورد نیاز تبدیل می‌كنند،فیبر موجود در فلفل دلمه‌ای می‌تواند كلسترول را كه عامل دیگری برای ابتلا به حمله قلبی و سكته است،كاهش دهد.

 

فلفل قرمز یكی از اندك غذاهایی است كه حاوی لیكوپن است.لیكوپن كاروتنوئیدی است كه مصرف آن رابطه‌ای عكس با سرطان‌هایی نظیر،سرطان پروستات، مثانه و پانكراس دارد. تحقیقات نشان داده‌اند، افرادی كه از غذاهایی با لیكوپنكمتر استفاده می‌كنند، بیشتر در معرض ابتلا به سرطان هستند

 

 

Check Also

پیتزای انجیر و قارچ فوق العاده

یکی از جالب ترین و جدید ترین پیتزاهایی که میتوانید رد منزل تهیه کنید پیتزای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *