پیتزا شیکاگو درست کنید

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

مواد لازم برای تهیه پیتزا شیکاگو

  1. گوجه فرنگی پوست کنده و خرد شده 2 عدد
  2. پنیر موتزارلا 250 گرم
  3. پنیر پیتزای رنده شده 150 گرم
  4. پنیر پارمسان 3 قاشق غذا خوری
  5. سیر له شده دو حبه
  6. سوسیس ایتالیایی یا کوکتل کباب شده و خرد شده 150 گرم
  7. فلفل دلمه خرد شده 1 عدد
  8. روغن زیتون 3 قاشق غذا خوریپودر ریحان یا پونه یا آویشن به مقدار دلخواه
  9. خمیر پیتزا 400 گرم

 

طرز تهیه پیتزا شیکاگو

ابتدا خمیر پیتزا را با وردنه نازک نمایید.ظرف چدنی یا قالب مخصوص پیتزا که حداقل 8 سانتیمتر لبه دارد را برداشته و سطح داخلی آن را به طوری که تمام لبه های ظرف پوشش داده شوند با خمیر پیتزا بپوشانید و اضافه خمیر را از لبه ظرف ببرید.

سطح داخل خمیر را با 2 تا 3 قاشق سس کچاپ بپوشانید.سپس 100 گرم پنیر موتزارلا کف قالب بریزید.سوسیس و گوجه فرنگی را در یک لایه بریزید .روی سوسیس و گوجه فرنگی را با 150 گرم پنیر موتزارلا پوشش دید.

فلفل دلمه ای خرد شده،سیر له شده را روی پنیر موتزرالا ریخته و کل سطح پیتزا را با پنیر پیتزای رنده شده بپوشانید.

روی سطح پنیر پیتزا را کاملا با سس کچاپ بپوشانید و نمک و فلفل و آویشن را بر روی سطح سس بپاشید و در آخر 3 قاشق پنیر پارمسان رنده شده را روی سطح سس بریزید.

پیتزا را در فر با حرارت 180 در جه سانتیگراد قرار دهید و هنگامی که خمیر آن طلایی رنگ شد از داخل فر پیتزا را خارج نمایید(تقریبا 30 دقیقه).بعد از خارج کردن پیتزا شیکاگو از فر آن را برش زده و 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون روی آن بریزید و سرو نمایید.

 

 

sir1خواص سیر

اين ماده غذايي جادويي از شما درمقابل بيماري هاي قلبي، سرطان و عفونت ها محافطت مي کند.
اگر سير به جاي اينکه در طبيعت ساخته مي شد، در آزمايشگاه ساخته شده بود، مطمئن باشيد دارويي بسيار گران قيمت بود.

تحقيقات پزشکي و دارويي نشان داده است که سير-چاشني معطر که افراد يا از آن متنفر مي شوند و يا عاشقش مي شوند-مي تواند کلسترول را پايين آورده، از لخته شدن خون در بدن جلوگيري کرده، فشارخون را پايين آورده، از ابتلا به سرطان جلوگيري به عمل آورده، و شما را در برابر عفونت ها و بيماري هاي قارچي و باکتريايي مصون کند.

اما چه چيز باعث مي شود سير چنين فوايد شگفت انگيري داشته باشد؟ سير حاوي بيش از 100 ماده شيميايي بيولوژيکي مفيد مي باشد که از جمله آن مي توان به موادي با نامهاي بسيار عجيب و غريب زير اشاره کنيم: آليين، آليناز، آليسين، اس آليلسيستئين، ديالين، آليل متيل تري سولفيد.

در واقع، سير از 3000 سال پيش تاکنون مصرف دارويي داشته است اما فوايد آن تا زمان حال در حد اعتقاد مردم عادي محدود بود. طبق گزارشي در يکي از روزنامه هاي انجمن پزشکي امريکا، نقش درماني سير در تقريباً 1000 تحقيق توصيف و تشريح شده است.

فوايد سير در سيستم قلبي-عروقي بدن
آدِش کي جين، پزشک مرکز تحقيقاتي باليني و دانشکده پزشکي تولان در نيو اورلئان، سال گذشته گزارش داده است که سير مي تواند باعث پايين آوردن ميزان کلسترول و به ويژه نوع ليپوپروتئين کم حجم (LDL) در خون مي شود. جين به 20 مرد و زن روزانه 900 ميليگرم از قرص هاي پودر سير داده و آنها را با 22 فردي که

فقط داروي پلاسيبو دريافت مي کردند، مقايسه کرده است.

در آخر اين تحقيق 12 هفته اي، ميزان کلي کلسترول خون در افرادي که قرص هاي سير مصرف نموده بودند، تا %6 کاهش پيدا کرد، درحاليکه در افراديکه دارونکا يا پلاسيبو دريافت کرده بودند، اين کاهش فقط %1 بوده است. افراديکه سير مصرف کرده بودند همچنين کاهش 11 درصدي در کلسترول LDL خود مشاهده کرده اند

که باز اين ميزان در گروه ديگر بسيار کمتر و فقط %3 بوده است.

او در ژورنال پزشکي مي نويسد، “پودر سير که به شکل قرص به افراد داده شده بود، کاملاً براي آنها قابل تحمل بوده و فقط در يکي از از افراد ايجاد ناراحتي کرده بود.”

سير همچنين داروي ضد انعقاد خون نيز به شمار مي رود-يک داروي طبيعي براي رقيق کردن خون. دکتر اچ کيسوتر از دانشگاه سارلاندس هامبورگ، اخيراً دريافته است که سير مي تواند به بيماراني که از بيماري انسداد شرياني که باعث لخته شدن خون در ناحيه پاها مي شود، رنج مي برند نيز کمک کند.

معمولاً از اين بيماران خواسته مي شود که راه بروند، چون بالا رفتن جريان خون ميزان اين لخته ها را کاهش مي دهد. اما اين بيماران خيلي زود دلسرد مي شدند چون اين بيماري موقع راه رفتن درد بسيار عميقي در فرد ايجاد ميکند.

خواص سیر

دکتر کيسوتر به مدت 12 هفته به 32 بيمار روزانه 800 ميليگرم از قرص هاي پودر سير و به 32 بيمار ديگر دارونما يا پلاسيبو مي دهد. سپس مسافتي را که بدون احساس درد مي توانند راه بروند را اندازه گيري مي کند. در هفته هاي اول، هر دو گروه پيشرفتي شبيه به يک برنامه پياده روي معمول داشتند. اما با گذشت زمان بيماراني که از پودر سير استفاده مي نمودند، قادر بودند يک سوم راه بيشتري را بدون احساس درد طي کنند. اين محقق همچنين گزارش مي کند که فوايد سير که شامل کاهش فشارخون مي شود، به فاصله کمي بعد از اينکه بيماران کپسول پودر سير را مصرف مي کردند، قابل مشاهده بوده است.

فوايد سير در مقابله با سرطان
سير در مقابل سرطان نيز از شما محافظت مي کند. دکتر بنجامين لاو در مجله بيوتراپي مولکولي عنوان مي کند که “سير يکي از قديمي ترين گياهاني است که گفته مي شود خواص ضد سرطاني دارد. در گذشته مصريان و پزشکان هندي از سير براي درمان تومرها استفاده مي نمودند.”

دکتر لاو، محقق دانشگاه لوما ليندا، سه راهي را که از طريق آن سير از شما درمقابل سرطان محافظت مي کند را توصيف ميکند: با بازداشتن مستقيم متابوليسم سلول هاي تومر، با جلوگيري از شروع و توليد سلول هاي سرطاني، و با تقويت سيستم دفاعي فرد براي مقابله بهتر با سلول هاي سرطاني.

ميلنر دريافته است که يک رژيم غذايي که از 2 تا 4 درصد سير تشکيل شده باشد، رشد سرطان سينه را به تاخير انداخته و تعداد تومرهاي سرطاني را کاهش مي دهد. او اينطور توضيح مي دهد: “تعداد کلي تومرها در موش هاي صحرايي که يک رژيم غذايي %2 سير طي دوره 20 هفته اي داشته اند، درمقايسه با گروه کنترل از اين موشهاي صحرايي تا %56 کاهش داشته است.”

فايده ديگر اين بود که سطح گلوتاتيون-اس-ترنسفراز، بين حيواناتي که رژيم هاي غذايي با ميزان سير بالا داشته اند، تا %42 بالاتر بوده است. گلوتاتيون-اس-ترنسفراز آنزيمي است که به رفع مسموميت کبد از مواد سرطانزا و ساير مواد شيميايي خطرناک، کمک ميکند.

در تحقيق ديگري، ميلنر دريافت که سير مي تواند به طرز قابل توجهي تعداد ترکيب هاي افزايشي را در اسيد دئوکسي ريبونوکلئيک (DNA)، کاهش مي دهد. ترکيب هاي افزايشي مواد شيميايي هستند که به نيتروسامين هاي DNA مي چسبند، و محيط را براي تغييرات سرطاني آماده مي کنند.

ميلنر يک گروه موش هاي صحرايي آزمايشگاهي را در معرض نيتروسامين ها قرار داده، اما به برخي حيوانات هم ميزان بسيار زيادي از پودر سير-در 2 تا 4 درصد از رژيم غذايي-داده شد. اين موش هاي صحرايي، برحسب ميزان سيري که خورده بودند، 40 تا 80 درصد کاهش ترکيب هاي افزايشي در کبد داشته اند. بعلاوه، موشهاي صحرايي که سير مي خوردند، از 55 تا 60 درصد ترکيب هاي افزايشي در غدد پستان نيز بهره مند شده اند.

تحقيقات مختلفي همچنين نشان داده است که سير احتمال خطر سرطان هاي معده و شکم را نيز کاهش مي دهد. در يک تحقيق که در چين انجام گرفته است، نشان داده شد که مصرف سير به طور معکوس به شيوع ابتلا به سرطان معده و شکم مربوط است. ساير آزمايشات نشان داده است که سولفيد دياليل به ميزان قابل توجهي تومرهاي سرطاني شکم را در همسترها کاهش مي دهد.

در يک تحقيق ديگر، پروفسور ام. ام. ال موفتي از دانشگاه الکساندرا در مصر، به قورباغه هاي مصري، به مدت چهار ماه يا سير تازه خرد شده، يا روغن سير، و يا روغن ذرت (بعنوان پلاسيبو) داده شد و بعد آنها را در معرض آفلاتوکسين B1 AFB1، يک آلاينده غذايي که موجب سرطان کبد مي شود، قرار دادند.

فقط 3 درصد از کليه قورباغه هايي که سير تازه خورده و فقط 9 درصد از 65 حيواني که روغن سير مصرف کرده بودند، دچار تومر شدند. درمقابل، 19 درصد از حيواناتي که روغن ذرت خورده بودند، دچار سرطان کبد و تومر کليه شدند.

دکتر ال موفتي در اين زمينه مي گويد، “نتايج ما نشان مي دهد که دادن سير خردشده يا روغن سير به قورباغه ها، به طرز قابل توجهي موجب کاهش ايجاد تومر از طريق AFB1 مي شود. سير تازه تاثيرات بازداشتني بيشتري نشان داده است…اين نشان مي دهد که در سير تازه ميزان بيشتري ترکيبات فعال وجود دارد.”

خواص سیر

فوايد سير در عفونت هاي قارچي و ميکروبي
تحقيقات پزشکي نقش سير را به عنوان يک آنتي بيوتيک طبيعي نيز تاييد مي کند. در 1983، دکتر لاو در مجله فرضيه پزشکي مي نويسد، “عصاره سير فعاليت بسيار وسيع ضد ميکروبي را درمقابل باکتري ها و قارچ هاي بسيار زيادي نشان مي دهد…چون بسياري از موجودات ميکروسکوپي که به عصاره سير حساسيت نشان داده اند، ازنظر پزشکي قابل توجه هستند، سير نقش بسيار مهمي بعنوان يک عامل درماني خواهد داشت.”

يکي از روش هاي فعاليت سير از طريق تقويت سلول هاي فاگوسيتوز (سلول هاي بيگانه خوار)، توانايي گلوبول هاي سفيد براي مقابله با عفونت ها و بيماري ها مي باشد. يکي ديگر از اين راه ها، از طريق تحريک سلول هاي ايمني مثل ماکروفاژها و سلول هاي T براي مقابله با باکتري ها و عفونت هاي ويروسي و تنظيف سلول هاي سرطاني مي باشد.

ترکيبات فعال
در طبيعت، سير خام فعاليت بيولوژيکي بسيار پاييني دارد. اما وقتي شما با خرد کردن، پختن، يا جويدن آن، بوته سير را تخريب مي کنيد، آنزيم آليناز فوراً آلين را به آليسين تيديل مي کند که آن رايحه را به سير مي بخشد.

زماني تصور مي شد که آليسين اصلي ترين ترکيب فعال سير است. اما امروز محققان دريافته اند که آليسين به سرعت اکسيد مي شود. بيش از 100 ترکيب فعال بيولوژيکي حاوي سولفور، پروتئين ها، و ساپونين، در نتيجه اين اکسيد شدن به وجود مي آيد. با اينکه آليسين هنوز هم نشانگر قدرت و توانايي سير مي باشد، اما تحقيقات اس- آليلسيستئين و ساير ترکيبات را از جمله مهمترين ترکيبات درماني موجود در سير ميدانند.

حال ميخواهيد بدانيد که سير را چطور بايد مصرف کنيد؟ در اکثر تحقيقات علمي از عصاره استاندارد شده سير به شکل روغن يا کپسول استفاده مي شود. اما مي توان گفت که تقريباً همه اشکال سير خواص و فوايد خود را دارند. اگر از مزه سير لذت مي بريد، مي توانيد به طور آزاد از آن در غذاهاي خود استفاده کنيد. اما اگر مزه يا بوي آنرا دوست نداريد، مي توانيد از کپسول هاي آن استفاده کنيد که فاقد بو و مزه طبيعي سير است. سير به هر صورت که استفاده شود، فوايد بسياري را عايدتان خواهد کرد.

Check Also

پیتزا تخم مرغی یک فست فود ساده

اگر قصد دارید یک فست فود ساده و در عین حال عالی را در منزل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *