پیتزای تند سبزیجات لذیذ

fo1798امروز قصد داریم طرز تهیه یک پیتزای رژیمی را به شما عزیزان اموزش دهیم.این پیتزا که پیتزای سبزیجات تند نام دارد  از انواع سبزیجات تشکیل شده وبسیار مقوی میباشد.

مواد لازم برای تهیه پیتزای تند سبزیجات

  1. 30 میلی لیتر یا دو فنجان روغن آفتابگردان
  2. 25میلی لیتر یا یك و نیم فنجان روغن زیتون
  3. یك بادمجان كه از طول به لایه های نازكی تقسیم شده است یك فلفل دلمه ای قرمز كه از طول به لایه های نازك تقسیم شده است
  4. پنج عدد گوجه فرنگی
  5. دوعدد سیر كه به خوبی خرد شده است
  6. دو حبه سیر كه به خوبی خرد شده است
  7. ۱۵۰میلی لیتر آب مرغ یا گوشت
  8. ۲۲۵گرم یا دو فنجان برنج كه پخته شده است
  9. 40 گرم زیتون كه به خوبی خرد شده است
  10. 350 گرم خمیر

طرز تهیه پیتزای تند سبزیجات

ابتدا فر را ۱۹۰ درجه سانتیگراد یا ۳۷۵ درجه فارنهایت گرم می كنید.
۱۵ میلی لیتر از روغن آفتابگردان را در ظرفی قرار می دهید و برش های بادمجان را در ظرف می گذاریم و برای ۴ تا ۵ دقیقه آن را تفت می دهیم و بعد از آن بادمجان ها را روی توری یا دستمال تمیز قرار می دهیم تا روغن اضافی اش گرفته شود قطعات بریده و باریك شده فلفل دلمه ای قرمز را به ظرف اضافه می كنیم.در ظرف را می گذاریم و برای ۵ تا ۶ دقیقه آن را به خوبی حرارت می دهیم تا فلفل ها كاملاً نرم شده و كمی طلایی رنگ شوند. پوست گوجه فرنگی ها را جدا كرده و آنها را حلقه حلقه می كنیم برای این كار گوجه فرنگی ها را در آب جوش قرار می دهیم سپس پوست آنها را جدا می كنیم.روغن زیتون را در ظرف (تابه) می ریزیم و موسیر و پیاز را به آن اضافه می كنیم و برای ۴ دقیقه آن را با شعله كم حرارت می دهیم تا كاملاً نرم شوند.سپس برشهای حلقه ای گوجه را به آن اضافه می كنیم و برای چند دقیقه دیگر آنها را با هم حرارت می دهیم تا كاملاً نرم شوند در این مرحله ادویه را مثل نمك و فلفل اضافه كرده و اگر از طعم و بوی ریحان لذت می برید می توانید برگ های تمیز و شسته شده ریحان را نیز كه به صورت متوسط خرد كرده اید به ماهیتابه اضافه كنید. هسته های زیتون را گرفته و خرد می كنیم و به تابه اضافه می كنیم. در این مرحله حرارت زیر تابه را زیاد كرده و بلافاصله آبگوشت یا مرغ را می افزایید تا مواد كاملاً به جوش آیند.بعد از آن بادمجان و مخلوط مواد تابه را با هم مخلوط كرده در ظرف مناسبی ریخته و برنج پخته شده را روی آن می ریزید. حالا مخلوط شما آماده است. كافی است خمیر پیتزا را روی آن قرار دهید و اطراف خمیر را كاملاً صاف كنید و تا اطراف ظرف بكشید (خمیر باید كمی از ظرف مورد نظر شما بزرگتر باشد)
مواد را به همین صورت برای ۲۵ دقیقه داخل فر بگذارید تا كاملاً روی آن طلایی شود. بعد از آماده شدن پیتزا آن را به درون ظرف مناسب دیگری منتقل كنید و آن را سر میز یا سفره ببرید. می توانید این غذا را با سالاد میل كنید و از طعم دلنشین این غذای ساكنان مناطق مدیترانه لذت ببرید.

Check Also

چیز برگر سبزیجات رژیمی و بی نظیر

یکی از پر طرفدارترین فست فودها برگر ها میباشند.امروز میخواهیم طرز تهیه یک فست فود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *