پیتزا تاکو با طعمی لذیذ

pizzatakoامروز قصد  داریم برای شما خانم های با سلیقه طرز تهیه پیتزا تاکو را آموزش دهیم.این پیتزا یکی از انواع با کلاس ترین پیتزا ها ست.درادامه مطلب زیر طرز تهیه این پیتزا را به شما عزیزان آموزش میدهیم. درادامه با خواص کاهو آشنا خواهید شد.

مواد لازم برای تهی پیتزا تاکو

  1. گوشت چرخ‌كرده 300 گرم
  2. پنير پيتزا 400 گرم
  3. پياز 30 گرم
  4. چيپس 100 گرم
  5. كاهو به ميزان لازم
  6. خميرپيتزا آماده يك عدد

 

طرز تهيه پیتزا تاکو

ابتدا سس قرمز مخصوص علاء‌الدين را روي خمير آماده مي‌‌ريزيم، سپس 400 گرم پنير پيتزا اضافه مي گردد. گوشت چرخ‌كرده را ريخته و پياز اسلايس شده را اضافه مي‌‌كنيم و پيتزا را با دماي 350 درجه سانتي‌گراد به مدت هفت الي هشت دقيقه در فر مي‌گذاريم و بعد از آن سس سفيد مخصوص علاءالدين را روي آن مي‌ريزيم. سپس كاهو و چيپس به اندازه كافي اضافه مي‌كنيم.

طرز تهيه سس پیتزا تاکو

گوجه ‌فرنگي رنده‌شده را با رب گوجه‌فرنگي مخلوط كرده و به آنها نمك، فلفل و ادويه اضافه مي‌‌كنيم و براي تهيه سس سفيد نيز از ماست و ادويه استفاده مي‌كنيم.

 

 

 

co117خواص کاهو

کاهو يکي از قديمي ترين سبزيجات دنيا به شمار مي آيد که منشأ آن در هندوستان و آسياي مرکزي است. پيشينه ي مصرف کاهو در ايران شش قرن قبل از ميلاد است. اين سبزي يک قرن قبل از ميلاد به روم راه يافت و جزو غذاهاي مهم روميان شد.

کاهو گياهي است يک ساله و داراي برگ هاي پهن و دراز و سبز، با طعم کمي شيرين. کاهو موجب افزايش گلبول هاي قرمز خون شده و آهن موجود در آن براي درمان کم خوني مفيد است؛ از همين رو در گونه ها، سرخي مطلوب پديد مي آورد و اعصاب را منظم مي کند و بر قدرت بينايي مي افزايد.

اين ماده غذايي به ويژه حاوي ويتامين «ث» – ضد اسکوربوت – است. کاهو ارزش غذايي چنداني ندارد، اما از لحاظ درماني فوق العاده و سرشار از نمک هاي معدني با خاصيت قليايي است؛ به همين سبب خون را تصفيه مي کند و به حفظ هوشياري مغز و سلامت بدن کمک مي نمايد.

برگ هاي بيروني کاهو ارزش خوراکي بسيار دارد؛ زيرا اين برگ ها بيشتر در معرض نور آفتاب قرار دارد و نسبت به برگ هاي داخلي حاوي ويتامين بيشتر است. هر چه کاهو سبزتر باشد، ويتامين بيشتري دارد. کاهوي پخته براي ازدياد شير مادر مناسب است. اين سبزي محتوي چند ماده مهم و شفابخش است. آب کاهو، خنک و شادابي بخش است و ميزان فراواني منيزيم در آب آن سبب تقويت بافت عضلاني، اعصاب و مغز مي شود. آب کاهو جنبه درماني دارد.

سلولز موجود در کاهو حجم مواد داخل روده و حرکات روده را افزايش مي دهد که اين امر درمان يبوست را آسان مي سازد. کاهو براي رفع بي خوابي نيز مؤثر است؛ زيرا داراي ماده اي خواب آور به نام لکتوکاريوم است که حاوي کربوهيدرات است. اين ماده غذايي براي درمان ديابت ماده غذايي مناسب است و افراد ديابتي مي توانند به راحتي از آن استفاده کنند. استفاده از کاهو به علت داشتن املاح فراوان – به خصوص منگنز و روي – براي جلوگيري از ريزش و سفيد شدن مو مفيد است.

 

Check Also

پیتزا تخم مرغی یک فست فود ساده

اگر قصد دارید یک فست فود ساده و در عین حال عالی را در منزل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *