حلوای سه رنگ خوشمزه

34603886741045168267حلوا یکی از خوشمزه ترین شیرینی هاست که بسیار راحت میتوانید در منزل درست کنید.به همین خاطر قصد داریم طرز تهیه حلوای سه رنگ را به شما عزیزان آموزش دهیم.درادامه مطلب زیر طرز تهیه این حلوا را به شما آموزش خواهیم داد.

مواد لازم برای تهیه حلوای سه رنگ

  1. آرد گندم نیم کیلوگرم
  2. پودر شکر نیم کیلوگرم
  3. روغن جامد ۳۲۵ گرم
  4. آب یک لیوان
  5. هل کوبیده نصف قاشق سوپخوری
  6. زعفران حل در نصف لیوان آبجوش نصف قاشق چایخوری
  7. کاکائو ۱,۵ قاشق سوپخوری
  8. شکر ۱,۵ قاشق سوپخوری
  9. خلال بادام و خلال پسته جهت تزئین به مقدار کافی
  10. نایلون تمیز یک قطعه

طرز تهیه حلوای سه رنگ

ابتدا شکر و کاکائو را در نیم لیوان آب جوش حل کنید و آرد را درحدی که کرم رنگ شود بدون روغن تفت دهید، ظرف را از روی حرارت برداشته و سپس آرد را الک کنید. مجدداً ظرف آرد را روی حرارت بگذارید و روغن را بیفزائید و خوب مخلوط کنید. شکر و یک لیوان آبجوش را مخلوط کنید و به حلوا بیفزائید، پس از مخلوط کردن از روی حرارت بردارید. حلوا را هم بزنید تا خودش را بگیرد. سپس آنرا به سه قسمت مساوی تقسیم نموده و به طریق زیر عمل کنید.
یک قسمت را با زعفران آبکرده و قسمت دوم را با محلول شکر و کاکائو خوب مخلوط کنید و قسمت سوم را نیز به همان رنگ کرم روشن باقی بگذارید و با کمی پودر هل مخلوط کنید. سطح یک سینی بزرگ و مسطح را کمی چرب کنید و حلوای ساده را در سینی بریزید و بصورت یکنواخت پهن کنید. حلوای کاکائو را روی یک قطعه نایلون مانند قسمت اول پهن کنید و سپس با دقت این حلوا را روی حلوای ساده برگردانید. حلوای زعفرانی را هم روی نیلون باز کنید و روی حلوای کاکائو قرار دهید. سپس روی آنرا با خلال پسته و بادام تزئین کرده و بگذارید تا خنک شود. پس از خنک شدن، حلوا را به شکل لوزی برش بزنید و سرو کنید. این حلوا را میتوانید به صورت رولی همانگونه که در بالا نیز میبینید برش دهید.

 

 

Check Also

حلوای پسته ای فوق العاده

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی که میتوان در منزل تهیه کرد حلوای پسته ای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *