ساوارین میوه با طعمی دلچسب

 

192072درست کردن شیرینی با میوه ها یکی از خوشمزه ترین انواع شیرینی ها محسوب میشود به همین خاطر ما امروز تصمیم داریم طرز تهیه ساوارین میوه  را به شما عزیزان آموزش دهیم.درادامه مطلب زیر با طرز تهیه این شیرینی آشنا خواهید شد.

مواد لازم برای تهیه ساوارین میوه

  1.  1قاشق چایخوری پودر قند
  2. 175 میلی لیتر شیر گرم
  3. 15 گرم مایه خمیر خشك
  4. 225 گرم آرد سفید الك شده
  5. 3عدد تخم مرغ زده شده
  6. ،100 گرم كره ذوب شده
  7. 150گرم شکر
  8. 250میلی لیتر آب
  9. یک عدد لیمو ترش
  10. 5قاشق سوپخوری آب پرتقال

طرز تهیه ساوارین میوه

سالاد میوه مخلوط از میوه های تابستانی یا زمستانی مانند انواع انگور، توت فرنگی و گیلاس بدون هسته پودر قند را با شیر و مایه خمیر مخلوط كنید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند. آرد را با نمك مخلوط كنید و تخم مرغ، مایه خمیر و كره ذوب شده را به آن اضافه كنید و هم بزنید تا خمیر نرمی حاصل شود. آن را در یك قالب گرد حلقه ای به قطر ۲۳ سانتی متر كه از قبل داخل آن را كمی چرب كرده اید بریزید و روی آن را بپوشانید. بگذارید در جای گرمی بماند تا خمیر ور آمده و تا لبه ظرف برسد.
كیك را در فر كه از قبل با درجه حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد یا ۴۰۰ درجه فارنهایت گرم كرده اید به مدت ۴۰ دقیقه یا تا زمانی كه پخته و سطح آن طلایی شود بپزید، سپس از فر خارج كرده و از قالب بیرون بیاورید. بگذارید روی یك شبكه سیمی سرد شود.شكر و آب را با هم مخلوط كنید و بگذارید روی حرارت متوسط اجاق گاز به جوش آمده و ۵ دقیقه بجوشد تا حجم آن نصف شده و غلیظ شود. آب لیمو و آب پرتقال را اضافه كنید. سطح روی كیك را با چنگال سوراخ كنید و سپس شربت گرم را قاشق قاشق روی آن بریزید. بگذارید كیك شربت را جذب كند. پس از سرد شدن كامل كیك حفره داخل آن را با سالاد میوه پر كنید. در صورت تمایل با كمی خامه زده شده روی آن را تزئین كنید و سرو نمایید.

Check Also

شیرینی مرنگ پشمکی ویژه

امروز قصد داریم یک شیرینی ویژه را به شما عزیزان آموزش دهیم. در ادامه مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *