کباب بالشتکی یک کباب بی نظیر

2399628521725256488امروز قصد داریم طرز تهیه کباب خوشمزه را به شما عزیزان آموزش دهیم.کباب بالشتکی را میتوانید برای میهمانان خاص خود درست کنید.درادامه مطلب زیر طرز تهیه این کباب را به شما عزیزان آموزش میدهیم.

مواد لازم براي تهیه کباب بالشتکی

  1. گوشت چرخ كرده 400 گرم
  2. پياز رنده شده بدون آب1 عدد متوسط
  3. سبزي معطر خرد شده 1 قاشق غذا خوري
  4. آرد سوخاري 1 قاشق غذا خوري
  5. زعفران دم كرده 1 قاشق سوپ خوري
  6. نمك ، فلفل به مقدار لازم

طرز تهيه :

پياز را ريز رنده كنيد و آب آن را كاملا بگيريد . در كاسه اي گوشت چرخ كرده ، نمك ، فلفل و پياز را با هم مخلوط كنيد و كاملا ورز دهيد تا حالت چسبندگي پيدا كند . ( حدود 7-10 دقيقه ) بعد سبزي معطر خرد شده را به مخلوط بيفزائيد و مواد را مخلوط كنيد .

زعفران دم كرده و آرد سوخاري را جداگانه با هم مخلوط كنيد و در اين مرحله به مواد اضافه كنيد .

مواد را با چنگال هم بزنيد ، فقط در حد مخلوط شدن .

بهتر است مايه كباب را به مدت 10 دقيقه داخل فريزر قرار دهيد تا كاملا سفت و منسجم شود .

سيخهاي چوبي را كه از قبل در آب ولرم خيس كرده ايد، به اندازه مورد نظر ببريد و به اندازه يك گردوي كوچك از مايه كباب برداريد، كمي با دست فشار دهيد تا آب آن كاملا گرفته شود، به شكل مكعب هايي با اندازه 3 در 3 سانتيمتر با ارتفاع 1 سانتيمتر شكل دهيد و به سيخ بكشيد. ( در هر سيخ 4 عدد )

دقت كنيد كه بالشتكها كاملا به هم نچسبند تا بهتر بپزند .

بعد از اينكه تمام بالشتكها را به سيخ كشيديد، كف تابه مورد نظر كمي روغن بريزيد و كبابها را با حرارت ملايم و درب باز، سرخ كنيد .

ميتوانيد تابه مورد نظر را طوري انتخاب كنيد كه قابليت استفاده در فر را داشته باشد . در اين صورت بعد از چرب كردن كف تابه ، سيخ ها را داخل آن بچينيد و تابه را در طبقه وسط فر از قبل گرم شده با حرارت 170 درجه سانتيگراد ، به مدت 30 دقيقه بپزيد . براي اينكه كبابها در فر خشك نشوند، 15 دقيقه بعد از قرار دادن تابه در فر ، روي كبابها را با فويل آلومينيوم بپوشانيد و چند حفره در قسمتهاي مختلف فويل ايجاد كنيد و 15 دقيقه ديگر تابه را داخل فر قرار دهيد .

نكته :

سبزي معطر براي اين كباب شامل : ريحان ، ترخان و كمي جعفري است . اگر سبزي تازه در دسترس نداريد از سبزي هاي خaشك هم ميتوانيد استفاده كنيد .

بعد از رنده كردن پياز حتما پياز را از صافي بگذرانيد تا آب اضافي آن كاملا گرفته شود . در غير اين صورت كبابها روي سيخ اصطلاحا وا ميروند .

دقت كنيد بعد از اضافه كردن آرد سوخاري ، مواد را طوري هم نزنيد كه آرد سوخاري به خورد مايه برود . در اين صورت كباب ها خام ميمانند .

قبل از استفاده از انواع سيخ هاي چوبي ، حتما سيخ ها را از چند دقيقه قبل در آب ولرم بخيسانيد تا هنگام كباب كردن سيخها آتش نگيرند .

Check Also

کباب کوبیده سنتی دلچسب

یکی از خوشمزه ترین و بی نظیر ترین غذاهایی را که میتوانید برای میهمانان خود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *