کالبورا باستی لذیذ

kalburabasti-1-632x334کالبورا باستی یک شیرینی بسیار خوشمزه میباشد این شیرینی را به راحتی میتوانید در منزل تهیه نمایید.درادامه مطلب زیر طرز تهیه کالبورا باستی را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

مواد لازم برای تهیه کالبورا باستی

  1.  آرد گندم=حدود ۳۵۰ گرم
  2. روغن مایع=۱۵۰ گرم
  3. مارگارین=۲۰۰ گرم
  4.  ماست=۳ قاشق غذاخوری
  5.  تخم مرغ= ۱عدد
  6. بیکینگ پودر=۱ قاشق مراخوری
  7. نمک=۴/۱ قاشق چایخوری
  8. مغز گردو نیم کوب شده=۲۰۰ گرم

مواد لازم برای تهیه شربت

  1. شکر=۸۵۰ گرم
  2.  آب=۶ لیوان
  3. آب لیمو ترش=چند قطره

طرز تهیه شربت

برای درست کردن شربت شیرینی،شکر و آب را در ظرفی بجوشانید تا غلیظ شود. بعد چند قطره آب لیموترش به شربت بیفزایید و چند دقیقه دیگر بجوشانید. شربت را خنک کنید و هنگام سرو به میزان دلخواه روی شیرینی ها بریزید.

طرز تهیه کالبورا باستی

در ظرفی مناسب مارگارین را روی حرارت ملایم آب کنید. بعد روغن مایع را اضافه کرده بجوشانید. سپس آرد را افزوده و چند دقیقه هم بزنید و از روی حرارت بردارید. بعد از خنک شدن مایه آرد،به آن تخم مرغ،ماست،نمک و بیکینگ پودر اضافه کنید. همه مواد را خوب هم بزنید تا خمیر نرمی بدست آید.به اندازه یک لیمو از خمیر بردارید و خمیر را با دست روی رنده پهن کنید تا برآمدگی های رنده روی خمیر بیفتد. وسط خمیر را با یک قاشق مرباخوری مغز گردوی نیم کوب شده پر کرده،خمیر را ببندید و بدون اینکه سینی فر را چرب کنید،شیرینی ها را در آن بچینید. فر را از قبل با درجه حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم کنید و سینی فر را در طبقه وسط بگذارید و صبر کنید تا رنگ شیرینی ها طلایی شود.

Check Also

شیرینی مرنگ پشمکی ویژه

امروز قصد داریم یک شیرینی ویژه را به شما عزیزان آموزش دهیم. در ادامه مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *