کرم انبه خوشمزه درست کنید

coconut-mango-pineapple-sorbet-645x834میوه انبه یکی ار میوه هاییست که رو مزه آناناس و هلو را با هم دارد.درادامه مطلب زیر طرز تهیه کرم انبه را به شما عزیزان آموزش میدهیم.این کرم بسیار آسان تهیه شده و بسیار خوشمزه نیز میباشد.

مواد لازم برای تهیه کرم انبه

  1. انبه – 4 تا 5 عدد(بستگی به کوچکی و بزرگی آن دارد)
  2. خامه – 400 گرم
  3. پودر قند – 150 گرم (6 قاشق سوپخوری)
  4. آبلیموی تازه – 1 قاشق سوپخوری
  5. پوست پرتقال یا لیمو ترش رنده شده – 1 قاشق سوپخوری
  6. خلال پوست پرتقال به صورت بلند و باریک برای تزئین

 

طرز تهیه کرم انبه

انبه را پوست کنده از هسته جدا می کنیم و در میکسر یا هر وسیله دیگر به صورت پوره در می آوریم. خامه را با پوست پرتقال رنده شده در ظرفی ریخته ظرف را روی ظرف دیگر محتوی قرار می دهیم. با همزن برقی هم می زنیم تا کمی سفت شود.پودر قند را کم کم در خامه می ریزیم مرتب هم می زنیم تا خامه سفت شده فرم بگیرد و از قاشق نریزد.3 تا 4 قاشق از خامه را کنار می گذاریم، پوره انبه با آبلیمو را با خامه مخلوط نموده ، مایه را در ظرف گرد کمی گود متناسب با مایه می ریزیم. ظرف را تکان می دهیم تا سطح کرم صاف شود. خامه ای را که کنار گذاشته ایم در قیف دالبردار می ریزیم و اطراف و وسط کرم را به شکل گلهای ظریف با خامه تزئین می نمائیم. و فاصله بین گلهای خامه را خلال پوست پرتقال می ریزیم.

برای درست کردن خلال پرتقال ، یک پرتقال پوست کلفت را می شوئیم و خشک می کنیم و با پوست کن یا چاقوی تیزی ورقه های نازکی که سفیده پوست به آن نماند برمی داریم و ورقه های نازک و بلند را ظریف خلال می نمائیم . ممکن است به جای خلال پوست پرتقال از مربای خلال پوست پرتقال استفاده نمائیم

Check Also

طرز تهیه دسر هلویی بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید برای فرزندان خود در منزل تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *