دسر ماست و کارامل خوش طعم

19626_qr2Tsg1Iدسر ها همواره از طرفداران بسیاری برخوردار بوده است امروز قصد داریم طرز تهیه دسر خوشمزه ای بنام دسر ماست و کارامل را آموزش دهیم.درادامه با طرز تهیه این دسر آشنا خواهید شد.

مواد لازم برای تهیه دسر ماست و کارامل

  1. بیسکویت گندم ساقه طلایی=1 بسته
  2. کره=50 گرم
    طبقه دوم:
  3. ماست=2 لیوان
  4. شیر خشک نیدو=10 قاشق غذاخوری
  5. شکر=6 قاشق غذاخوری
    طبقه سوم:
  6. کیوی حلقه شده=به مقدار لازم
    طبقه چهارم:
  7. پودر کرم کارامل=1 پاکت
  8. شیر=2 لیوان

طرز تهیه دسر ماست و کارامل

بسکوت ها را با مخلوط کن خوب نرم کنید. کره ذوب شده را به آن اضافه کرده با بسکویت خوب مخلوط کنید سپس آن را در تمام سطح پیرکس مستطیل شکلی طبق شکل پهن کنید بطوریکه تمام سطح ظرف را به صورت یکنواخت بپوشاند.

ماست+شیر خشک+شکر را با همزن خوب بزنید. سپس مواد بدست آمده را روی بسکویت ها بریزید تا بطور یکنواخت تمام سطح آن را بپوشاند.
.ظرف را به مدت 20 الی 25 دقیقه با حرارت 160 درجه سانتیگراد در فر بگذارید تا مایه ماست کمی سفت شود. ظرف را به مدت یک الی 2 ساعت در یخچال بگذارید تا خنک شود. روی مواد را کیوی حلقه شده طبق دلخواه خود بچینید.

شیر را روی حرارت گذاشته تا بجوشد سپس پودر کرم کارامل را به آن اضافه کنید هم بزنید تا وقتی که مواد بجوش آید. سپس کارامل را به آرامی با یک قاشق بزرگ روی مواد بریزید.
ظرف را به مدت 2 الی 3 ساعت در یخچال گذاشته تا کارامل ببندد و دسر آماده شود.
نکته: در صورت تمایل می توانید به جای کارامل از ژله با طعم موز استفاده کنید.میتوانید به جای کیوی از دیگر میوه ها نیز استفاده کنید یا حتی میتوانید از آن مثل کارامل بالا چشم پوشی کنید.

Check Also

طرز تهیه دسر هلویی بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید برای فرزندان خود در منزل تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *