بیسکوییت انگشتی مخصوص نوروز

151703-425x282-Ladyfingers-425x262امروز قصد داریم یکی دیگر از شیرینی های عید را به شما کاربران عزیز آموزش دهیم.این شیرینی را در مجالس نیز میتوانید مورد استفاده قرار دهید.درادامه با طرز تهیه شیرینی انگشتی را به شما عزیزان آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه بیسکوییت انگشتی

  1. تخم مرغ: ۴ عدد
  2. شکر: ۱۰۰ گرم
  3. آرد: ۱۰۰ گرم
  4. وانیل: نصف قاشق چای خوری
  5. بکینگ پودر: نصف قاشق چای خوری

طرز تهیه بیسکوییت انگشتی

ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ‌ها را از هم جدا می‌کنیم. سپس سفیده‌ها را داخل ظرفی گود که از خشک و تمیز بودن آن مطمئن هستیم می‌ریزیم و با درجه تند همزن برقی شروع به هم زدن آن‌ها می‌کنیم.

وقتی که سفیده‌ها را کاملا پف دادیم شکر را به همراه وانیل خیلی آرام به مواد اضافه می‌کنیم و آن قدر هم می‌زنیم تا فومی شکل شود. همین طور که به هم زدن ادامه می‌دهیم زرده‌ها را یکی یکی اضافه کرده و پس از اضافه کردن هر کدام مواد را ۳۰ ثانیه مخلوط می‌کنیم.

پس از اینکه زرده‌ها تمام شدند، همزن برقی را کنار گذاشته و آرد را که از قبل با بکینگ پودر مخلوط کرده و ۳ بار الک کرده‌ایم، در ۳ مرحله متوالی به مواد اضافه می‌کنیم و با لیسک به شکل دورانی به خورد تخم مرغ‌ها می‌دهیم.

مایه را در قیف ریخته، داخل سینی روی کاغذ روغنی پهن می‌کنیم و به شکل لوله‌ای به قد ۶ تا ۷ سانتی متر از مایه روی کاغذ می‌گذاریم. ابعاد لیدی فینگر‌ها تقریبا باید به اندازه یک شیرینی زبان باشد.

سینی را به مدت ۲۰ دقیقه روی پنجره وسط فر که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم کرده‌ایم قرار داده و وقتی بیسکویت‌ها کمی طلایی رنگ شدند آن‌ها را از فر خارج می‌کنیم.

Check Also

بیسکوییت ویفر خانگی بی نظیر

بیسکوییت ها همواره از پر طرفدارترین شیرینی ها میباشد.امروز میخواهیم طرز تهیه بیسکوییت ویفر خانگی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *