کوکوی رشته ای با طعم عالی

kokoyereshteiiکوکوی به شکل  رشته  یکی از جالب ترین نوع پخت را در میان کوکو ها دارد به همین خاطر قصد داریم طرز تهیه کوکوی رشته ای را به شما آموزش دهیم.این کوکوی زیبا را میتوانید در میهمانیهای خودمانی برای پذیرایی از میهمانان خود بکار ببرید.درادامه با طرز تهیه کوکوی رشته ای آشنا خواهید شد.درادامه با خواص سیب زمینی آشنا خواهید شد.

مواد لازم برای تهیه کوکوی رشته ای

  1. سیب زمینی 2.5 پیمانه، رشته ای رنده شده
  2. تره فرنگی یا پیازچه 2 ساقه
  3. آرد 2 قاشق غذاخوری
  4. تخم مرغ 2 عدد، زده شده
  5. نمک و فلفل به مقدار لازم

 

طرز تهیه کوکوی رشته ای

سیب زمینی ها را شسته و پوست آنها را بگیرید. سپس به کمک رنده مخصوص به صورت رشته ای رنده کنید.تره فرنگی یا پیازچه را خرد کرده و همراه با آرد، تخم مرغ، نمک و فلفل به سیب زمینی ها اضافه کرده و مخلوط کنید. چند قاشق روغن در ماهیتابه نسبتا بزرگی ریخته و روی حرارت بگذارید، از مایه کوکو با فاصله درون روغن بریزید و هر دو سمت کوکو ها را سرخ کنید، سپس در ظرف دلخواه چیده و همراه با سبزی یا سالاد سرو کنید.به دلیل اینکه از مواد پر خاصیتی در این کوکو استفاده شده است این کوکو بسیار مقوی و پرخاصیت میباشد و پخت آن را به شما پیشنهاد میکنیم.

 

pic-35281-1448277010خواص سیب زمینی

به گفته متخصصان تغذيه، سيب‌زميني از جمله صيفي‌هايي است كه براي پوست مفيد است و پف اطراف چشم را مي‌خواباند.سيب‌زميني آب‌پز در درمان افسردگي موثر است و براساس نتايج پژوهش‌هاي انجام شده، سيب‌زميني آب‌پز با افزايش ترشح هورمون سروتونين (هورمون احساس خوشبختي) به درمان افسردگي و بدمزاجي كمك مي‌كند.از سوي ديگر سيب‌زميني در عين حال براي سلامتي دندان‌ها مضر است.براساس نتايج پژوهشي جديد، عادت به خوردن خوراكي‌هايي مانند سيب‌زميني سرخ شده، در كار لعاب دهان كه نقش محافظت از دندان‌ها در برابر پوسيدگي را دارد، اختلال به وجود مي‌آورد.در اين پژوهش آمده است كه خوراكي‌هاي حاوي كربوهيدرات، موجب اسيدي شدن لعاب دهان مي‌گردد و زمينه را براي رشد ميكروب‌هاي عامل پوسيدگي دندان هموار مي‌كند و مواد معدني ميناي دندان را كاهش مي‌دهد.

Check Also

اسنک ذرت مخصوص شام یلدا

یکی از خوشمه ترین شام هایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید اسنک ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *