پیتزا قیفی با طعمی بی نظیر

bg3امروز قصد داریم طرز تهیه یک پیتزای جدید و خوشمزه را به شما آموزش دهیم.این پیتزا یک نوع پیتزای جدید و بسیار خوشمزه میباشد.در ادامه با طرز تهیه این پیتزا اشنا خواهید شد.درادامه با خواص فلفل دلمه نیز آشنا خواهید شد.

مواد لازم برای تهیه پیتزا قیفی

  1. سينه مرغ 100 گرم
  2. قارچ 30 گرم
  3. فلفل‌دلمه‌اي 20 گرم
  4. پنيرپيتزا 70 گرم
  5. خمير پيتزا قيفي يك عدد
  6. پياز 20 گرم
  7. روغن 20 گرم
  8. عصاره مرغ نصف قرص
  9. زيتون بدون هسته يك عدد

 

طرز تهيه پیتزا قیفی

پياز را داخل تابه در روغن سرخ كرده، سپس به آن سينه مرغ خرد شده را اضافه مي‌كنيم و تفت مي‌دهيم، پس از آن فلفل‌دلمه‌اي و قارچ را اضافه و روي آن عصاره مرغ مي‌ريزيم و مي‌گذاريم كه مواد خوب تفت بخورد، بعد از آن كه آب مواد تمام شد روي آن پنيرپيتزا مي‌ريزيم. يك دقيقه كه به همراه بقيه مواد تفت خورد، داخل خمير قيفي مي‌ريزيم و روي آن را با فلفل‌دلمه‌اي و زيتون چهار قاچ شده تزئين مي‌كنيم و داخل مايكروفر يا فر با حرارت 160 درجه سانتي‌گراد يا 330 درجه فارنهايت به مدت 30 دقيقه قرار مي‌دهيم.

 

Fotolia_1857698_Subscription_Lخواص فلفل دلمه

فلفل دلمه ای دارای رنگ های مختلفی است ،آیا می دانید کدام رنگ فلفل دلمه ای مفید تر است ؟گرچه فلفل دلمه‌ای را می‌توان در همه فصول یافت،اما ماه‌های تیر و مرداد اوج به میوه نشستن این گیاه زیبا با رنگ‌های متنوع است كه علاوه بر زیبایی سفره شما، خواص درمانی زیادی هم دارد.
رنگ‌های شفاف فلفل دلمه‌ای سرشار از بهترین مواد مغذی است.فلفل دلمه‌ای منبعی غنی از ویتامین آ و ویتامین سی است كه هر دوی آنها آنتی‌اكسیدان‌هایی قوی هستند.هر دوی این آنتی‌اكسیدان‌ها بر روی رادیكال‌های آزاد كه اثر تخریبی روی سلول‌ها دارند،تاثیر می‌گذارند.

آیا می‌دانید رادیكال‌های آزاد بازیگران اصلی در جمع كردن كلسترول در رگ‌ها هستند و باعث گرفتگی رگ‌ها و بیماری‌های قلبی،تخریب عصب و رگ‌ها می‌شوند.فلفل دلمه‌ای با تشكیل این دو ماده روی رادیكال‌های آزاد تاثیر می‌گذارد و باعث كاهش ریسك ابتلا به بیماری‌های قلبی می‌شود.

همچنین فلفل دلمه‌ای حاوی ویتامین ب 6 و فولیك اسید است كه در گرفتگی رگ‌ها و بیماری قلبی در افراد دیابتی تاثیر می‌گذارد.هر دوی این ویتامین‌ها كه از خانواده ویتامین‌های ب هستند، باعث كاهش هموسستئین می‌شوند.هموسستئین بالا باعث تخریب رگ‌های خونی شده و باعث افزایش حمله قلبی و سكته می‌شود.

با تهیه ویتامین‌هایی كه هموسستئین را به مولكول‌های مورد نیاز تبدیل می‌كنند،فیبر موجود در فلفل دلمه‌ای می‌تواند كلسترول را كه عامل دیگری برای ابتلا به حمله قلبی و سكته است،كاهش دهد.

فلفل قرمز یكی از اندك غذاهایی است كه حاوی لیكوپن است.لیكوپن كاروتنوئیدی است كه مصرف آن رابطه‌ای عكس با سرطان‌هایی نظیر،سرطان پروستات، مثانه و پانكراس دارد. تحقیقات نشان داده‌اند، افرادی كه از غذاهایی با لیكوپنكمتر استفاده می‌كنند، بیشتر در معرض ابتلا به سرطان هستند.

Check Also

پیتزا تخم مرغی یک فست فود ساده

اگر قصد دارید یک فست فود ساده و در عین حال عالی را در منزل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *