رولت خامه ای با توت فرنگی

roletkhameiibatotfarangiاگر به فکر یک شیرینی مجلسی هستید طرز تهیه رولت خامه ای با توت فرنگی را به شما پیشنهاد میکنیم.این شیرینی بسیار آسان تهیه میشود و پخت آن را به شما بانوان باسلیقه پیشنهاد میکنیم.با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه رولت خامه ای با توت فرنگی

  1. آرد سفيد 120 گرم
  2. آرد ذرت 30 گرم
  3. آب‌جوش دو قاشق غذاخوري
  4. شكر 150 گرم
  5. تخم‌مرغ شش عدد
  6. وانيل نصف قاشق چايخوري
  7. بيكينگ‌پودر يك قاشق چايخوري

 

طرز تهيه رولت خامه ای با توت فرنگی

زرده و سفيده تخم‌مرغ‌ها را جدا كرده و هم مي‌‌زنيم به زرده، شكر و وانيل اضافه مي‌‌كنيم تا كرم رنگ شود، بعد آب جوش را اضافه كرده هم مي‌‌زنيم در اين هنگام سفيده زده شده را افزوده و آرام مي‌‌زنيم. آرد و بيكينگ‌پودر را مخلوط كرده و به مواد اضافه مي‌‌كنيم و آرام با همزن مي‌‌زنيم.

فر را با حرارت180 درجه سانتي‌گراد گرم كرده، قالبي را كه كف آن كاغذ پهن كرده‌ايم آماده مي‌‌كنيم. (قالب به شكل مربع يا مستطيل باشد و مواد كيك بايد به اندازه يك سانتي‌متر قالب را پر كند) مواد را در قالب ريخته و به مدت 15 دقيقه در فر مي‌‌گذاريم تا بپزد توجه داشته باشيد كيك خشك نشود. بعد كيك را از فر خارج و آن را از طول لوله مي‌‌كنيم (مي‌‌توانيد از پارچه نمدار براي لوله كردن كيك استفاده كنيد) و مي‌‌گذاريم تا خنك شود. بعد خامه زده‌شده را روي كيك ريخته و صاف كرده و آن را باز لوله مي‌‌كنيم. بعد روي رولت را با خامه و توت‌فرنگي تزئين مي‌‌كنيم.براي تهيه خامه زده شده، 200 گرم خامه ساده را با دو قاشق پودر شكر و 200 گرم خامه قنادي هم مي‌‌زنيم تا فرم بگيرد.

Check Also

شیرینی مرنگ پشمکی ویژه

امروز قصد داریم یک شیرینی ویژه را به شما عزیزان آموزش دهیم. در ادامه مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *