تارت کیوی با طعمی منحصر به فرد

f563f6c5b41050dc3d371147df25acd2ae497e9aامروز قصد داریم طرز تهیه یک شیرینی خوشمزه و جدید را به شما آموزش دهیم.امروز طرز تهیه تارت کیوی را به شما آموزش دهیم.درادامه با طرز تهیه تارت کیوی آشنا خواهید شد.

مواد لازم برای تهیه تارت کیوی

  1. کیوی 6 عدد
  2. آرد 175 گرم
  3. کره پاستوریزه 75 گرم
  4. نمک یک سوم قاشق چایخوری
  5. وانیل یک سوم قاشق چایخوری
  6. زرده تخم مرغ 2 عدد
  7. شیر یا ماست حدود 4 قاشق غذاخوری
  8. کرم کاستارد 5/2 پیمانه
  9. خامه 150 گرم

نکته: منظور از پیمانه ، پیمانه شیرینی پزی است که در همه جا اندازه ثابت و مشخصی دارد.

 

طرز تهیه تارت کیوی

آرد، نمک و وانیل رادر کاسه ای می ریزیم. سپس کره را تکه تکه کرده، همراه با زرده تخم مرغ با نوک انگشت باهم مخلوط می کنیم، ولی ورز نمی دهیم . اگر خمیر به هم نچسبید، قاشق قاشق شیر یا ماست را به آن می افزاییم و دست را به صورت دورانی در خمیر می غلتانیم تا تمام مواد به هم بچسبد و از حالت خشکی درآید، ولی شُل نشود. خمیر احتیاج به ورز دادن ندارد. اکنون خمیر را برای مدت 30 دقیقه در کیسه نایلونی قرار می دهیم. سپس روی میز آرد می پاشیم و خمیر را با وردنه باز می کنیم تا به ضخامت 3 میلیمتر درآید . سپس آن را در قالب چرب شده قرار می دهیم و با چنگال چند سوراخ در آن ایجاد می کنیم . قالب را در طبقه دوم فر با حرارت 350 درجه فارنهایت یا 175 درجه سانتیگراد به مدت 20 تا 25 دقیقه قرار می دهیم تا خمیر تارت طلایی رنگ شود. اگر کف آن پُف کرد، با چند سوراخ پُف آن را خالی می کنیم. بعد از پخت تارت، آن را در ظرف مناسبی قرار می دهیم تا خنک شود.آن گاه کرم کاستارد و خامه را مخلوط کرده و با قاشق خوب در سطح تارت پهن می کنیم و کیوی ها را پس از پوست گرفتن مطابق شکل حلقه حلقه کرده و در کرم فرو می بریم. می توانیم اطراف آن را با خامه تزیین کنیم و یا ژله بی رنگ روی سطح کیوی ها بدهیم و در یخچال قرار دهیم. ژله کمک می کند که این دسر تا چند روز تازه و شاداب در یخچال بماند.

 

مواد لازم برای تهیه کرم کاستارد

  1. شیر پاستوریزه 5/2 پیمانه
  2. زرده ی تخم مرغ 2 عدد
  3. وانیل یک سوم قاشق چایخوری
  4. شکر 1 پیمانه
  5. نشاسته ی ذرت 3 قاشق غذاخوری سر پُر

منظور از پیمانه ، پیمانه شیرینی پزی است که در همه جا اندازه ثابت و مشخصی دارد.

 

طرز تهیه کرم کاستارد

شیر ، شکر، زرده ی تخم مرغ و نشاسته را در مخلوط کن یا ظرفی لعابی ریخته و با همزن بالونی یا قاشق چوبی خوب مخلوط می کنیم. اگر نیاز بود آن را از صافی عبور می دهیم. سپس روی حرارت ملایم قرار داده و مرتب هم می زنیم تا کرم کم کم غلیظ و سفت شود. این کار را برای مدت 15 تا 20 دقیقه انجام می دهیم تا کرم خوب بپزد و بوی خامی ندهد. اگر سفت شد و هنوز بوی خامی داشت، می توانیم با کمی شیر آن را رقیق کرده و به پختن ادامه دهیم. کرم آماده شده را از روی حرارت برداشته، و وانیل را به آن اضافه می کنیم. سپس آن را هم می زنیم تا کاملاً مخلوط شود. روی سطح کرم دو قاشق شکر می پاشیم تا پوسته نگیرد و خنک شود. این کرم را می توانیم به تنهایی یا همراه با 150 گرم خامه مخلوط کرده و استفاده کنیم.

Check Also

کیک شکلاتی مخصوص صبحانه

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید کیک ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *