اسلایس پسته شیرینی نوروزی

download_cookery_54.1-480x300امروز قصد داریم یکی دیگر از شیرینی های مخصوص عید نوروز را به شما عزیزان آموزش دهیم.این شیرینی بسیار خوشمزه و مقوی میباشد که تهیه آن را به شما پیشنهاد میکنیم.درادامه با طرز تهیه اسلایس پسته آشنا خواهید شد.درادامه نیز با خواص عسل اشنا خواهید شد.

مواد لازم برای تهیه اسلایس پسته

  1.  کره ذوب شده 185 گرم
  2. آرد ساده 300 گرم
  3. شکر (کالستر شوگر) 150 گرم
  4. پسته خرد شده 150 گرم
  5. تخم مرغ 1 عدد کامل، زرده 1عدد
  6. کره 60 گرم
  7. عسل 5 قاشق غذاخوری
  8. خامه 2/1پیمانه
  9. شیر عسل 4/1پیمانه

 

طرز تهیه اسلایس پسته

آرد و کره و شکر را مخلوط می کنیم مواد را داخل قالب 30×20 که قبلاً کف آن کاغذ مومی قرار داده ایم می ریزیم و به مدت 25 دقیقه داخل فر با دمای متوسط قرار می دهیم . بعد از سرد شدن مواد رویه آن را رویش پهن می کنیم و می گذاریم کاملاً سرد شده و ببندد و بعد برش می زنیم.

طرز تهیه رویه شیرینی

شیره و کره و عسل داخل ظرفی می ریزیم و به مدت 15 دقیقه روی حرارت کم می گذاریم و در آخر خامه را اضافه کرده و هم می زنیم و از روی حرارت برمی داریم روی شیرینی پهن می کنیم و پسته روی آن می پاشیم.

 

20150819174812044خواص عسل

• عسل خواب آور است و به مبتلایان به بیماری کم خوابی توصیه می شود که قبل از خواب چند قاشق مرباخوری عسل میل کنند.

• برای رفع کم اشتهایی مفید است و کلاً جریان خون را در بدن بهبود می بخشد. از این رو به رشد عضلات کمک می کند، پس برای بچه های کم اشتها و افراد ورزشکار بسیار مفید است.

• عسل گرفتگی مویرگ ها را باز می کند و برای عروق بسیار مفید است. پس سالمندان اگر هر روز شربت عسل و لیموی تازه بنوشند، عمر طولانی تری خواهند داشت.

• حتی موم عسل نیز خواص زیادی دارد و ماسک آن برای صورت، چین و چروک و فرورفتگی های پوست را می پوشاند و پوست را لطیف می کند.

بررسی مقالات سال های 1984 تا 2001 نشان می دهد حداقل 25 تحقیق راجع به اثرات ضد زخم عسل انجام شده که نتایج آنها مثبت بوده است. عسل به عنوان التیام دهنده زخم و نگهدارنده پوست مورد تأیید قرار گرفته است. همچنین 40 مورد دیگر نشان داده ، عسل دارای اثرات ضد خونریزی با موفقیت 88 درصد بوده که این عمل به همراه اثرات ضد میکروب نیز بوده است.

خاصیت ضد میکروبی در عسل با PH حدود 2/3 تا 5 به هیدروژن پراکسید(H2O2) مرتبط بوده که از تغییرات آنزیمی گلوکز به گلوکونیک اسید حاصل می شود. به هرحال اثرضد میکروبی عسل پس از گرم شدن یا در معرض آفتاب قرار گرفتن کاهش می یابد.

عسل های تولیدشده از جنگل و کوه های اروپایی مرکزی بیشتر از درختان کاج(PINUSSPP) و عسل های حاصل از MANUKA در نیوزلند از گیاه LEPTESPERMUM SCOPARIUM دارای خاصیت بسیار قوی ضد میکروبی است و بروی برخی میکروب ها از جمله استافیوکوک اورئوس و اپیدرمیس و استرپتوکوکوس پیوژنز و آنتروباکتریاسه اثرات خوبی دارد. عسلی که در نیوزیلند و استرالیا از گیاه مذکور حاصل می شود در جهان منحصر به فرد بوده و به آن عسل UNIQUE MANUKA FACTOR)) می گویند.

سم شناسی : عسل ماده ای کاملاً خوراکی است ، ولی در موارد استثنایی ممکن است به اسپورعامل بوتولیسم آلوده باشد که ایجاد سم کرده و مسمومیت زاست ، به همین دلیل مصرف آن برای کودکان زیر یک سال ممنوع است. همچنین بعضی افرد ممکن است نسبت به دانه های گرده موجود درعسل حساسیت داشته باشند.

ممکن است بعضی از زنبورها به گل خرزهره و چند گل سمی دیگر عادت کنند و محصول سمی تهیه نمایند که البته این کار به ندرت اتفاق می افتد.

به هر حال از مصرف این ماده بسیار مفید غافل نشوید و از فواید زیاد آن سود بجویید.

Check Also

شیرینی مرنگ پشمکی ویژه

امروز قصد داریم یک شیرینی ویژه را به شما عزیزان آموزش دهیم. در ادامه مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *