شیرینی اتریشی لذیذ مخصوص عید نوروز

2015121581738884300a

شیرینی اتریشی یک شیرینی لذیذ و خوشمزه است که می توانید آن را برای عید نوروز درست کنید. امروز قصد داریم تا طرز تهیه این شیرینی را به شما آموزش دهیم. در ادامه می توانید طرز تهیه این شیرینی را ببینید و آن را در خانه تهیه کنید.

 

مواد لازم برای تهیه شیرینی اتریشی :

  1. کره 200 گرم
  2. پودر قند 80 گرم
  3. وانیل یک قاشق چایخوری
  4. چهار عدد زرده تخم مرغ
  5. آرد 250 گرم
  6. شکلات تخته ای 50 گرم
  7. پودر نارگیل 50 گرم

 

طرز تهیه شیرینی اتریشی :

1. کره را با پودر قند در کاسه ای ریخته و با همزن برقی به مدت هفت دقیقه هم بزنید.
2. در کاسه ای دیگر زرده های تخم مرغ را با وانیل مخلوط کرده و با همزن خوب هم بزنید تا کرم رنگ و یکدست بشود.آرد را الک کرده و کناری بگذارید. تخم مرغ زده شده را به کره و پودر قند اضافه کنید و آنها را با لیسک (قاشق مخصوص شیرینی پزی) خوب مخلوط کنید.
3. حالا آرد را کم کم به مواد اضافه و خوب با آنها مخلوط کنید تا خمیر یکدستی داشته باشید.  فر را با درجه حرارت 125 درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود. سینی فر را آماده کنید و شیرینی ها را در آن بچینید.
4. خمیر آماده شده را در قیف با ماسوره شکوفه ریخته و با فشار دست خمیر را بیرون آورید. اندازه هر شیرینی به طول چهار سانتی متر مناسب است. البته شکل و فرم شیرینی به دلخواه شماست. در اینجا شیرینی با همان فرم شکوفه ای به صورت مستطیل است.  شیرینی های کوچک انگشتی شکل را روی سینی فر با فاصله بچینید.
5. وقتی تمام خمیر را به شکل شیرینی روی سینی گذاشتید، سینی را در طبقه وسط فر قرار دهید و 20 دقیقه صبر کنید تا شیرینی ها بپزند.  بعد از پخت سینی را از فر درآورید و صبر کنید تا شیرینی ها خنک شوند.  در این فاصله شکلات تخته ای را خرد کرده و روی حرارت غیرمستقیم (مانند بخار کتری) آب کنید.  شیرینی های آماده و خنک شده را برداشته و یک طرف آنها را در شکلات فرو ببرید تا شکلاتی شوند، بعد روی آنها پودر نارگیل بپاشید.

Check Also

شیرینی مرنگ پشمکی ویژه

امروز قصد داریم یک شیرینی ویژه را به شما عزیزان آموزش دهیم. در ادامه مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *