آندیو سرخ شده با طعمی خاص

andivامروز قصد داریم طرز تهیه یک غذای گیاهی را به شما آموزش دهیم .این غذا بسیار خوشمزه و مخصوص برای کسانی است که  رژیم گیاهی دارن.درادامه با طرز تهیه آندیو سرخ شده آشنا خواهیذ شد.درادامه نیز با خواص آندیو آشنا خواهید شد.

مواد لازم برای تهیه آندیو سرخ شده

  1. آندیو به مقدار دلخواد
  2. روغن زیتون یا مایع به مقدار لازم
  3. کره به مقدار لازم
  4. شکر و نمک و فلفل به مقدار لازم
  5. آبلیمو به مقدار لازم

 

طرز تهیه

باید توجه داشت که آندیو مرغوب،سفت و سفید و دارای برگ های کاملا پیچیده باشد. ابتدا برگ های پلاسیده روی آندیو را می گیریم و ته آن را که کمی زرد رنگ است، می بریم و آندیوها را می شوئیم . ظرفی را آب می کنیم،کمی نمک در آن می ریزیم و آب را جوش می آوریم .

آندیوها را در آب جوشان می ریزیم تا چند دقیقه بجوشد. باید توجه داشت که آندیو اگر زیاد بپزد، له می شود و برگ ها فرم خود را از دست می دهند. آندیوها را در صافی می ریزیم تا آب آن ها کاملا برود . به نسبت هر ده تا دوازده دانه آندیو، 50 گرم کره و 50 گرم روغن زیتون یا روغن مایع را در تابه می ریزیم. تابه را روی آتش می گذاریم تا داغ شود ولی دود نکند. اطراف آندیوها را به حدی که کمی طلائی شوند در این روغن سرخ می کنیم. یک قاشق سوپخوری شکر و کمی نمک و فلفل و 2 تا 3 قاشق سوپخوری آبلیمو روی آندیوها می ریزیم، حرارت را ملایم می کنیم ، در ظرف را می گذاریم تا شکر و آبلیمو کاملا جذب آندیو شود، بعد آنها را در ظرف مناسبی مرتب می چینیم.

Check Also

اسپاگتی کدو با پنیر یک غذای رژیمی عالی

امروز قصد داریم طرز تهیه یک غذای فوری و خوشمزه را به شما آموزش دهیم.در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *