رولت توت فرنگی مجلسی

Strawberry-Jam-Swiss-Rollرولت ها یکی از خوشمزه ترین شیرینی ها میباشد .امروز قصد داریم طرز تهیه رولت توت فرنگی را به شما خانم هاب باسلیقه اموزش دهیم.درادامه با طرز تهیه این رولت خوشمزه آشنا خواهید شد.

مواد لازم برای تهیه رولت توت فرنگی

  1. تخم مرغ (زرده و سفیده به صورت جداگانه) شش عدد،
  2.  آب جوش یک دوم پیمانه،
  3. آرد سفید ۶ قاشق غذاخوری سرپر،
  4. وانیل شکری یک دوم قاشق چای خوری،
  5. پودر قند یا شکر ۸ قاشق غذاخوری،
  6. بیکینگ پودر یک قاشق غذاخوری
  7. مواد لازم برای داخل رولت
  8. خامه زده شده و فرم گرفته یک پیمانه،
  9. پودر ژله آب شده یک چهارم پیمانه،
  10. مربای توت فرنگی یک پیمانه

 

طرز تهیه رولت توت فرنگی

با هم زن سفیده ها را به همراه ۲ قاشق پودر شکر بزنید تا پف کند و سفت شود. زرده ها را به همراه ۶ قاشق پودر شکر در ظرف جداگانه ای بزنید تا به رنگ زرد کم رنگ در آید، این کار حدود ۵ دقیقه طول می کشد. نیم پیمانه آب را در ۲ یا ۳ نوبت به تدریج به زرده ها اضافه کنید و با هم زن بزنید تا حباب بزند. آرد الک شده را با بیکینگ پودر و وانیل مخلوط کنید.
۳ قاشق از این آرد را به مایه اضافه کنید و با قاشق آرام هم بزنید. سپس بقیه آرد را اضافه کنید و هم بزنید.
وقتی مواد هنوز به طور کامل به خورد هم نرفته است سفیده ها را که قبلا زده اید و کف مانند شده است، آهسته و با احتیاط کامل به مواد بیفزایید و با یک کفگیر به صورت دورانی مواد را با هم مخلوط کنید. دقت کنید که این عمل را از یک جهت انجام دهید تا کیک حالت اسفنجی پیدا کند.
فر را از قبل با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت یا ۱۷۵ درجه سانتی گراد روشن کنید تا داغ شود. یک قالب مستطیل شکل به ابعاد ۲۰۳۰ را چرب کنید و کف آن را با کاغذ روغنی بپوشانید و چرب کنید (بهتر است قالب را از قبل آماده کنید.)
مواد آماده شده را درون قالب بریزید تا کف ظرف را به طور یکنواخت بپوشاند. سپس آن را به مدت ۲۰ دقیقه در طبقه وسط فر قرار دهید تا کیک بپزد و کمی طلایی شود.
مربای توت فرنگی یا هر نوع مربای دلخواه را با هم زن بزنید تا یک دست شود. سپس یک چهارم پیمانه ژله آب شده را به آن اضافه کنید و هم بزنید. سپس آن را در یخچال بگذارید تا ژله خودش را بگیرد و مربا را سفت کند.
وقتی کیک پخته شد آن را از فر بیرون بیاورید. یک ورقه فویل که کمی بزرگ تر از ابعاد قالب باشد انتخاب کنید و روی آن یک پارچه تمیز پهن کنید.
کیک را با احتیاط روی پارچه برگردانید و کاغذ روغنی ته آن را جدا کنید. سپس کیک را به همراه پارچه لوله کنید و کاغذ فویل را روی آن بپیچید تا محکم شود.
این رولت را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا سرد شود و کیک فرم لوله ای بگیرد. بعد از یک ساعت کاغذ فویل را باز و کیک را با احتیاط باز کنید.
یک لایه از مربای آماده شده را به قطر حدود نیم سانتی متر روی کیک بمالید. روی آن را یک لایه نیم سانتی خامه بمالید و رولت را دوباره و این بار بدون پارچه لوله کنید.
کاغذ فویل را بار دیگر دور رولت بپیچید و یک ساعت دیگر آن را در یخچال قرار دهید. بعد از این مدت کاغذ فویل را باز کنید و رولت را به فواصل ۵/۲ سانتی متر برش دهید و در ظرف بچینید.

Check Also

کیک شکلاتی مخصوص صبحانه

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید کیک ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *