هویج و تخم مرغ با طعم خوشمزه

IMG_7937اگر خانم شاغلی هستید و وقت کافی برای تهیه ناهار برای خانواده ندارید امروز یک غذای ساده را به شما آموزش میدهیم.درادامه طرز تهیه هویج و تخم مرغ را به شما آموزش میدهیم.هم چنین خواص هویج را برای شما بازگو میکنیم.

مواد لازم برای تهیه هویج و تخم مرغ

  1. تخم مرغ=۲ عدد
  2. هویج=۴ عدد متوسط
  3. روغن زیتون=به مقدار لازم
  4. نمک=به مقدار لازم

 

طرز تهیه هویج و تخم مرغ

ابتدا هویج ها را در ظرفی رنده می کنیم. سپس روغن را در ماهیتابه نسوزی ریخته و روی حرارت ملایم می گذاریم تا کمی گرم شود. هویج رنده شده را در ماهیتابه ریخته و خوب تفت می دهیم و در حین تفت دادن هم می زنیم تا رنگ آن کمی تغییر کند و قهوه ای روشن شود. سپس تخم مرغ را یکی یکی در ماهیتابه می شکنیم و با هویج خوب مخلوط می کنیم و می گذاریم تخم مرغ ها درست شوند. نمک را می توانید به اندازه دلخواه به آن اضافه کنید.

pic-43623-1453022425خواص هویج

هویج سبزی ای شیرین، خوشمزه، اشتها آور، ادرارآور و از بین برنده یبوست است.

درمان کننده خوبی برای بیماری اسهال خونی و بیماری های ناشی از ورود کرم و انگل به بدن است و همچنین برای درمان زخم های عمیق مصرف می شود.
مواد مغذی موجود در هویج

هویج منبع غنی بتاکاروتن می باشد. بتا کاروتن مسئول رنگ نارنجی هویج است. هرچه بتا کاروتن زیاد تر باشد، هویج نارنجی تر می شود.

بتا کاروتن پیش ساز ویتامین A است، یعنی در بدن تبدیل به ویتامین A می شود.

ویتامین A برای تقویت سیستم ایمنی، محافظت از پوست، ریه، لوله گوارشی و همچنین در رشد سلول ها و تولید مثل حائز اهمیت است.

بتا کاروتن، یک آنتی اکسیدان است و بیماری های ناشی از پیری را کاهش می دهد.

منابع غنی این ویتامین عبارتند از: جگر، روغن جگر ماهی، شیر و لبنیات، کره و تخم مرغ. علاوه بر منابع فوق، ویتامین A در سبزیجات سبز و زرد رنگ نیز یافت می شود، از قبیل: سیب زمینی، اسفناج، هویج، کدو و خردل.

هویج به جز بتا کاروتن دارای فیتوکمیکال( Phytochemical) نیز است. این ماده به همراه فیبر محلول و دیگر مواد مغذی موجود در هویج فواید زیادی را به ما ارزانی می دارد.

این فواید شامل: جلوگیری از پیر شدن، محافظت بدن در مقابل بیماری ها، جلوگیری از آب مروارید، جلوگیری از پوکی استخوان و همچنین جلوگیری از عفونت مجاری ادراری است.

Check Also

املت برنج و پنیر صبحانه ای خوشمزه

املت ها همواره بیشتر از سایر غذاها برای اینکه در وعده صبحانه میل شوند طرفدار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *