پسته شور را در منزل درست کنید

Pistachioخیلی از خانم ها به فکر پسته و اجیل شب عید هستند.ما به شما توصیه میکنیم که پسته را به صورت خام و شور نشده گرفته و در منزل آن را شور کنید.درادامه با طرز پسته شور کردن در منزل آشنا خواهید شد.درادامه هم چنین با خواص پسته ترآشنا خواهید شد.

مواد لازم برای تهیه پسته شور

  1. پسته به مقدار دلخواه
  2. نمک به مقدار دلخواه
  3. سرکه و ابلیمو  به مقدار لازم

 

طرز تهیه پسته شور

ابتدا پسته خام را در سینی می ریزیم و آب نمک را به آن اسپری می کنیم . سپس پسته ها را داخل یک الک بزرگ که روزنه های آن کوچک تر از پسته ها باشد می ریزیم .

الک پر شده از پسته را بر روی آتش گرفته و با یک حرکت ملایم دورانی پسته ها را خشک نمایید. روش دیگر به این صورت است که پسته خام را کمی در داخل تابه تفت دهید بعد کمی نمک حل شده در آب با کمی آبلیمو یا سرکه (به اندازه یک قاشق غذاخوری) به آن اضافه کرده و دوباره تفت دهید. بگذارید کاملاً آب آن گرفته شود .

 

IMG00383324

خواص پسته تازه

پسته گونه‌ای گیاه است. این گیاه در کشورهایی مثل ایران، سوریه، ترکمنستان و غرب افغانستان رشد می‌کند.

 

پسته تازه، یکی از خوراکی هایی است که در اواخر فصل تابستان وارد بازار میشود،که در این فصل بسیار مورد استقبال قرار میگیرد پسته تازه بسیار خوش طعم میباشد ودارای خواص زیادی میباشد. آیا می دانید این خوراکی خوشمزه دارای چه فوایدی می باشد؟

 

گنجاندن پسته در رژیم غذایی می‌تواند از خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی ـ عروقی و تنگ شدن شریان‌های قلبی به علت رسوبات خونی جلوگیری كند و كلسترول خون را نیز كاهش دهد.

Check Also

تخم کدو تنبل بوداده برای میهمانیهای خودمانی

خیلی از خانم ها علاقه دارند بدانند که تخم کدو تنبل را چگونه بو میدهند.در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *