کپ بادمجان یک خوراک خوشمزه

kopbadenjanامروز قصد داریم طرز تهیه یک نوع خوراک برای شما خانم های خانه دار آموزش دهیم.این خوراک را میتوانید به راحتی در خانه تهیه کنید.درادامه مطلب زیر طرز تهیه کپ بادمجان را به شما عزیزان آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه کپ بادمجان

  1. بادنجان دلمه‌اي يك عدد
  2. اسفناج پنج برگ متوسط
  3. فلفل دلمه‌اي رنگي خردشده سه قاشق سوپخوري
  4. گوجه‌فرنگي نگيني خردشده يك عدد
  5. نمك و فلفل به ميزان لازم
  6. برگ جعفري براي تزئين

 

طرز تهيه کپ بادمجان

بادنجان را به قطر يك سانتي‌متر برش زده، كمي نمك مي‌زنيم و يك ساعت استراحت مي‌دهيم. در اين زمان فلفل دلمه‌اي و گوجه‌فرنگي را جداگانه در تابه با يك قاشق روغن زيتون و با كمي نمك و فلفل تفت مي‌دهيم و اسفناج را آب‌پز كرده، سپس مي‌كوبيم تا به شكل پوره در آيد.

بادنجان را داخل تابه با روغن كم سرخ كرده و طبق عكس ابتدا بادنجان، سپس گوجه‌فرنگي سرخ‌شده بعد يك لايه بادنجان روي آن، پوره اسفناج و در آخرين طبقه ابتدا بادنجان سپس فلفل دلمه‌اي نگيني و در آخر بادنجان كوچك‌تر را گذاشته و با جعفري تزئين مي‌كنيم.

نكته :به اين نوع چيدمان بدون دورچين و تزئين اضافه غذاي «مونتاين» يا غذا به شكل كوه گفته مي‌شود كه امروزه در كشورهاي اروپايي از اين سبك چيدمان به جاي چيدمان مواد مختلف در كنار غذا به عنوان دورچين استفاده مي‌شود. اين غذا بسيار ساده، خوشمزه و با شكلي متفاوت بوده و مهم‌تر اين‌كه مواد آن هميشه در دسترس و با قيمت ارزان است.

Check Also

کرفس شکم پر مقوی و جدید

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید با کرفس است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *