باقلا پلو مجلسی

baghalapowlowامروز قصد داریم به شما طرز تهیه یک غذای مجلسی خوشمزه را آموزش دهیم که مناسب فصل بهار میباشد.درادامه مطلب زیر طرز تهیه باقلا پلو مجلسی را به شما عزیزان آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه باقلا پلو مجلسی

  1. برنج ۱ کیلوگرم
  2. باقالا ۳ کیلوگرم
  3. شوید ۱ کیلوگرم
  4. گوشت بره سردست یا ران ۱کیلوگرم تا ۱.۵ کیلوگرم
  5. روغن ۱۵۰ تا ۲۰۰ گرم
  6. زعفران سائیده یک قاشق مرباخوری

 

طرز تهیه باقلا پلو مجلسی

برنج را خیس کرده باقلا را از هر دو پوست خارج می کنیم ،گوشت را قطعه کرده میشوئیم و با یک تا دو لیوان آب و یک عدد پیاز خرد کرده و کمی نمک میگذاریم گوشت بپزد به طوریکه بعد از پختن یک لیوان آب داشته باشد در صورتی که با این مقدار آب پخته نشد کمی آب به آن اضافه می کنیم .

شوید را تمیز کرده میشوئیم و ریز خرد می کنیم، دیگ مناسبی را آب کرده می گذاریم جوش بیاید، نمک روی برنج را بر میداریم آب آنرا خالی می کنیم و برنج را در دیگ میریزیم و باقلا را دوسه جوش داده بعد برنج را به آن اضافه می کنیم .

وقتی باقلا کمی پخت و مغز برنج نیز کمی نرم شد،شوید خرد کرده را داخل دیگ می ریزیم و بلافاصله برنج را در آبکش می ریزیم روی آنرا مقداری آب نیم گرم می دهیم و برنج را می چشیم تا شور نباشد. بعد سه تا چهار قاشق روغن آبکرده و نصف لیوان آبجوش ته دیگ می ریزیم نصف برنج را در دیگ می ریزیم استخوانهای درشته گوشت را می گیریم و گوشت را روی برنج می گذاریم و با بقیه برنج روی گوشت را می پوشانیم اطراف برنج را بشکل مخروط بالا می آوریم.

دیگ را روی آتش می گذاریم و در آنرا می گذاریم چهار تا پنج قاشق روغن آبکرده را با آب گوشت مخلوط می کنیم و وقتی درب دیگ عرق کرد روی سطح برنج می دهیم.

زعفران سائیده را در نصف استکان آبجوش حل کرده یک گوشه دیگ می ریزیم و برنج را در فر یا روی شعله دم می کنیم.

هنگام کشیدن برنج زعفرانی را که با کف گیر بر می داریم پلو را در دیس می کشیم گوشت را روی پلو قرار می دهیم و برنج زعفرانی را روی دیس می پاشیم و کمی روغن داغ کرده روی آن می دهیم و با آبگوشت باقی مانده سرو می نماییم.

می توان از باقلای سبز خشک شده که در بازار یافت می شود استقاده کرد در این صورت ۳۰۰تا ۳۵۰ گرم باقلای خشک برای این مقدار کافی است. باقلا را دو سه ساعت قبل در آب سرد خیس می کنیم تا کاملا نرم شود و بعد ظرفی را آب میریزیم جوش که آمد یک قاشق مرباخوری جوش شیرین در آن میریزیم و باقلای را در آن ریخته چند جوش می دهیم تا پخته شود وقتی برنج را آبکش کردیم آن را با شوید مخلوط می کنیم و لابلای برنج در دیگ میریزیم .

(در صورتی که باقلا سبز و تازه و نرم باشد،آن را با شوید مخلوط می نماییم و هنگامی که مغز برنج نرم شد در دیگ می ریزیم و بلافاصله آبکش می کنیم)

Check Also

استانبولی عالی و خوشمزه

یکی از خوشمزه ترین ناهارهایی را که میتوانید برای خانواده خود تهیه کنید پلوها میباشند. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *