شیرین پلو خوش طعم

شیرین پلو
شیرین پلو

شیرین پلو را خیلی از افراد دوست دارند به همین خاطر طرز تهیه این پلو را در ادامه مطلب زیر آورده ایم.پخت این پلو را به شما کاربران عزیز پیشنهاد میکنیم.

مواد لازم برای تهیه شیرین پلو

  1. مرغ 1 کیلوگرم یا گوشت بدون استخوان پخته شده گوسفند 800 گرم
  2. پیاز متوسط 2 عدد
  3. برنج 750 گرم
  4. کره 100 گرم
  5. خلال بادام 1 پیمانه
  6. خلال پسته 1 پیمانه
  7. خلال پوست پرتقال و پوست نارنج خشک 4/3 پیمانه
  8. زعفران 1 قاشق چایخوری
  9. شکر 1.5 پیمانه
  10. آب 2 پیمانه
  11. نمک و روغن به میزان لازم

 

طرز تهیه شیرین پلو

ابتدا خلال پوست پرتقال و نارنج را دو بار در آب جوشانده و آن را به مدت 6 ساعت در آب خنک قرار داده و دو بار آب آنرا عوض کرده تا مزه تلخ آن گرفته شود.پس از آن خلال پوست پرتقال و نارنج را در سبد یا صافی ریخته تا آب آن گرفته شود.

دو پیمانه آب و شکر را مخلوط کرده و کمی بجوشانید سپس خلال پوست پرتقال و نارنج که قبلا تلخی آن را گرفته اید به شربت حاصل اضافه نمایید و مدتی صبر کنید تا چند جوش بزند و طعم شیرین شربت به خلال ها نفوذ کند.

ظرف شربت و خلال پوست پرتقال را برداشته و بگذارید تا خنک شود،خلال بادام و خلال پسته را آب بکشید و داخل ظرف شربت و پوست پرتقال بریزید.

برنج را در آب به مدت دو ساعت خیس نمایید.

پیازها را خرد کرده و در ماهیتابه با روغن سرخ نمایید تا رنگ آن طلایی شود.تکه های مرغ را به پیاز داغ اضافه نموده و کمی دو طرف آن را سرخ می کنیم.نمک،فلفل و 50 گرم کره به همراه یک لیوان آب به مرغ اضافه کرده و می گذاریم تازمانی که نصف لیوان آب باقی بماند مرغ بپزد و بعد از آن استخوان های مرغ را جدا نمایید.به جای مرغ می توان از گوشت پخته شده بره استفاده نمود.

برنج خیس شده را طبخ کرده و سپس مانند پلوی ساده آبکش کرده، روغن در کف دیگ ریخته و ته دیگ را با چند کفگیر برنج بوشانید.سپس روی آن تکه های مرغ را بچینید و با کفگیر سوراخدار خلال ها را از شربت بگیرید و روی مرغ ها یا گوشت بپاشید.

باقیمانده برنج را روی مواد بریزید و 50 گرم کره را آب کرده به همراه آب مرغ باقیمانده و زعفران روی آن بدهید و بگذارید روی حرارت ملایم تا بپزد.

بعد از پخت شیرین پلو آن را در دیس کشیده و روی آن را با یک لایه برنج زعفرانی بپوشانید و با باقیمانده خلال ها دیس شیرین پلو را تزئین نمایید. در صورت لزوم می توانیدکمی هم دارچین روی آن بپاشید و یا از زرشک هم برای تزئین استفاده نمایید.

Check Also

استانبولی عالی و خوشمزه

یکی از خوشمزه ترین ناهارهایی را که میتوانید برای خانواده خود تهیه کنید پلوها میباشند. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *