کوفته ازمیری خوش طعم

کوفته ازمیریکوفته ها غذاهای نسبتا ساده ای هستند که خانم های شاغل میتوانند براحتی در خانه درست کنند.درادامه مطلب زیر طرز تهیه کوفته ازمیری را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه کوفته ازمیری

  1. گوشت چرخ کرده 500 گرم
  2. نان تست 2 تا 3 برش
  3. پیاز رنده شده 1 عدد
  4. سیر پوره شده تا 1 قاشق چایخوری
  5. زیره آسیاب شده تا 1 قاشق چایخوری
  6. زردچوبه، ادویه به مقدار لازم
  7. جعفری خرد شده 2 قاشق سوپخوری
  8. تخم مرغ 1 عدد
  9. نمک و فلفل به مقدار لازم
  10. آرد سفید 3/1 پیمانه

 

سس کوفته

  1. گوجه فرنگی خرد شده 2/1و1 پیمانه
  2. فلفل دلمه ای نگینی خرد شده یا فلفل سبز 2/1 پیمانه
  3. پیاز تفت داده شده 1 عدد
  4. برنج 3 پیمانه
  5. آب 2/1و4 پیمانه
  6. آب پرتقال 1 پیمانه
  7. رنده پوست پرتقال 1 قاشق سوپخوری
  8. کره یا روغن تا 4/1 پیمانه
  9. مخلول زعفران و نمک به مقدار لازم

 

طرز تهیه کوفته ازمیری

ابتدا نان تست را با کمی شیر خیس کنید سپس در دست بفشارید تا شیر اضافه آن خارج گردد نان به صورت پوره له شده درآید. پیاز رنده شده و سیر پوره شده و نان پوره شده فوق و ادویه ها، جعفری خرد شده، تخم مرغ، نمک، فلفل را با هم مخلوط نمایید سپس گوشت چرخ کرده را اضافه تا مایه طوری بگیرید تا انسجام لازم را داشته باشد سپس سس کوفته را به شرح ذیل آماده نمایید.
روغن را به میزان لازم در ظرف مورد نظر بریزید پس از گرم شدن گوجه فرنگی و در صورت کمی رب گوجه فرنگی را اضافه و هم بزنید. سپس فلفل دلمه ای را اضافه با هم تفت دهید سپس پیاز تفت داده شده، زردچوبه و ادویه مورد نظر، شکر،نمک، فلفل و آب به میزان لازم را افزوده و اجازه دهید تا بجوش آید سپس به اندازه یک قاشق سوپخوری از مایه را برداشته در دست فرم داده و در آرد سفید بغلتانید و همه کوفته ها را به این طریق آماده کنید. سپس سه قاشق سوپخوری روغن مایع و سه قاشق سوپخوری آب را در تابه ای بریزید و روی حرارت قرار دهید. پس از گرم شدن، کوفته های فوق را داخل آب و روغن قرار دهیدتا با این روش کمی تفت داده شوند. سپس کوفته های کمی تفت داده شده را داخل سس جوشان قرار دهید و با در بسته روی حرارت کم بگذارید تا بپزد. سس کوفته ازمیری غلیظ است و این کوفته با کته یا در صورت دلخواه چلو سرو می شود.
کته قالبی پرتقالی: ابتدا برنج را بشویید سپس با 2/1و4 پیمانه آب سرد برای 30 دقیقه خیس کنید سپس آب پرتقال و رنده پوست پرتقال و کره یا روغن و نمک و محلول زعفران را اضافه و 55 دقیقه زمان بدهید تا کته آماده شود. سپس کته قالبی پرتقالی را در ظرف مورد نظر برگردانده و با کوفته های فوق سرو نمایید و در صورت دلخواه سطح روی کته را با دنده پوست پرتقال و فندق خرد شده تزیین نمایید.

Check Also

کوفته کدو سبز ویژه با طعم عالی

اگر میخواهید برای اهل منزل یک کوفته خوشمزه تهیه کنید کوفته کدو سبز ویژه با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *