اشپیل شور با طعم ویژه

اشپیل شور
اشپیل شور

غذاهای دریایی یکی از مقوی ترین غذاها میباشد .به همین دلیل طرز تهیه اشپیل شور را برای شما آموزش داده ایم.درادامه مطلب زیر طرز تهیه اشپیل شور را آورده ایم.هم چنین درادامه توضیح داده ایم که اشپیل چیست.

مواد لازم برای تهیه اشپیل شور

  1. اشپيل خام ماهي سفيد دو عدد
  2. نمك دو پيمانه
  3. ورق A4 چهار ورق

 

طرز تهيه اشپیل شور

اشپيل را طوري مي‌شوييم كه كيسه آن آسيب نبيند و بعد از خشك كردن اشپيل دو ورق كاغذ A4 را در ته ظرف مناسب انداخته و يك لايه نمك به قطر دو سانتي‌متر مي‌پاشيم و اشپيل را روي آن قرار مي‌دهيم و بقيه نمك را روي اشپيل مي‌پاشيم طوري كه اشپيل ديده نشود. دو ورق A4 بعدي را روي اشپيل قرار مي‌دهيم، در ظرف را بسته بعد از 10 روز در دماي معمولي اشپيل آماده مصرف مي‌باشد.

نكته: براي گرفتن شوري اشپيل آن را در يك ظرف روي بخار آب قرار داده (به طريق بن‌ماري) بعد از 20 دقيقه بر مي‌داريم.

 

76237545668237319621

اشپیل چیست؟

مرواریدهای کوچک طلایی رنگی را که این روزها در دل انواع ماهی های سفید، کولی، کولمه، کپور و… جا خوش کرده اند، اشپل می گویند. وقتی این نوع ماهی ها را می خریم و در منزل اقدام به پاک کردنشان می کنیم، به محض باز کردن شکمشان، حجم زیادی از این مرواریدها را می بینیم که با نظم خاصی به درازای بدن ماهی درون یک پوسته بسیار نازک و شفاف همراه یک بادکنک سفیدرنگ قرار گرفته اند.

برخی خانواده ها به این تصور که این مرواریدها جزو امعا و احشای ماهی بوده و غیرخوراکی هستند، آنها را دور می ریزند. اما در مقابل، برخی از افراد بخصوص هموطنان شمال کشورمان که بخوبی این فرآورده را می شناسند، از آن کوکویی تهیه می کنند که طعم آن بی مثال و ارزش تغذیه ای آن بی شمار است. اما این مرواریدها چه هستند و چه ارزشی دارند و آیا مصرف آن توصیه می شود؟

این مرواریدها، تخمک های بارورنشده حاصل از تخمدان جنس ماده انواعی از ماهی ها هستند که به آن «اشپل» گویند. ارزش تغذیه ای اشپل با خاویار کمی متفاوت است، اما هر دو تخمک های ماهیان خوراکی هستند که قبل از تخم ریزی و لقاح از شکم ماهی خارج و در تهیه انواع غذاها استفاده می شوند.

 

Check Also

میگو سوخاری با اسفناج لذیذ

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی که میتوانید در منزل تهیه کنید غذاهای خوشمزه با میگو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *