شارلوت سیب با طعم لذیذ

شارلوت سیب
شارلوت سیب

امروز قصد داریم طرز تهیه یک شیرینی ساده ولی خوشمزه بنام شارلوت سیب را به شما بانوان با سلیقه آموزش دهیم.درادامه مطلب زیر طرز تهیه شارلوت سیب را به شما عزیزان آموزش میدهیم.

روش ۱

ته و اطراف قالب گرد مخصوص شارلوت را (از نوع قالب هایی که دیواره آن از ته جدا می شود) چرب کنید . به تناسب قالب مقداری بیسکویت ساده قاشقی را با کره آبکرده آغشته نمائید و این بیسکویت ها را به صورت کیپ و نزدیک هم بچینید ، ۲ تا ۳ عدد تخم مرغ را مخلوط کنید و لای بیسکویت ها بریزید و قالب را یک ربع تا ۲۰ دقیقه روی پنجره وسط فر قرار دهید تا بیسکویت کمی برشته شده و به هم بچسبد.

بعد قالب را بیرون بیاورید توجه فرمائید که با این عمل یک عدد بیسکویت بزرگ میان خالی به دست می آید که برای پر کردن انواع میوه ، ژله ، مارمالاد و خامه آماده است ــ بعد از پر کردن بیسکویت بزرگ آنرا با چند عدد بیسکویت کوچک بپوشانید.

 

روش ۲

طریقه ساده تر بیسکویت شارلوت به این صورت است که یک عدد کیک اسفنجی هشت تخم مرغی آماده می کنیم (رجوع شود به قسمت کیک ها) روی کیک را یک دایره برمی داریم به طوری که با اطراف آن حدود ۲ سانتی متر فاصله داشته باشد و داخل کیک را خالی می کنیم توجه کنید که ته و اطراف کیک سوراخ نشود و تقریبا به قطر یک سانتیمتر باقی بماند . سپس ۱۰۰ گرم کره را ذوب می کنیم و به ته و اطراف کیک می مالیم و کیک را ۱۵ دقیقه تا ۲۰ دقیقه در فر قرار می دهیم تا کمی برشته شود و بعد داخل آن را با مواد زیر پر میکنیم:

مواد داخل شارلوت

  1.  سیب درختی ۱ کیلو گرم
  2. ژله آماده توت فرنگی یک بسته
  3. ژله بی رنگ یک بسته
  4. خامه ۳ تا ۴ سیر
  5. خلال پسته و بادام ۲ تا ۳ قاشق سوپخوری
  6. کشمش سبز ۲ تا ۳ قاشق سوپخوری
  7. شکر یک پیمانه

نکته : می توان با آب سیب ژله تهیه کرد

 

طرز تهیه شارلوت سیب

سیب را پوست می کنیم و چهار قاچ می کنیم ، مغز سیب را در می آوریم و سیب را نازک ورقه می کنیم ، بعد سیب ورقه شده را در ظرفی می ریزیم و یک پیمانه شکر و یک پیمانه آب و یکی دو قاشق آبلیمو داخل سیب می ریزیم بعد روی اجاق قرار می دهیم تا جوش بیاید و کمی نرم بشود ، بعد سیب را در صافی می ریزیم تا آب گرفته شود ، دو ورقه ژلاتین را خرد می کنیم و دو تا سه قاشق سوپخوری آب جوش روی آن می ریزیم ، بعد ظرف ژلاتین را روی بخار آب قرار می دهیم تا ژلاتین کامل حل شود .

سپس یک پیمانه از آب سیب را با ژلاتین حل شده مخلوط می کنیم و در جای خنک می گذاریم تا ژله کمی بسته شود (با این عمل احتیاج به ژله بی رنگ حاضر نداریم) ژله توت فرنگی را در ظرفی می ریزیم و ۲ پیمانه آب جوش را به تدریج روی ژله می ریزیم و به هم میزنیم تا ژله توت فرنگی نیز در آب جوش حل بشود ، این ژله را هم در جای خنکی می گذاریم تا کمی بسته شود.

خامه را با ۳ تا ۴ قاشق سوپخوری پودر قند و کمی وانیل مخلوط می کنیم و بهتر این است که ظرف خامه را بر روی یخ بگذارید و بزنید تا خامه سفت شود و فرم بگیرد.

۳ تا ۴ قاشق سوپخوری از خامه و کمی هم از سیب های پخته شده را کنار می گذاریم و ژله سیب و توت فرنگی را که کمی بسته شده به هم می زنیم و داخل کیک را به این طریق که یک ورقه ژله توت فرنگی و کمی خامه و کمی خلال پسته و بادام و کشمش روی خامه می پاشیم و بعد یک ورقه سیب و یک ورقه ژله سیب و باز کمی خامه و کمی خلال پسته و بادام و کشمش روی خامه می ریزیم و با پشت قاشق صاف می کنیم ، باید داخل کیک با این مواد پر شود بعد در کیک را که بریده کنار گذاشته ایم روی آن قرار می دهیم و با خامه و مقدار سیبی که کنار گذاشته ایم روی کیک را تزئین می کنیم و شارلوت را در یخچال قرار می دهیم تا مواد داخل شارلوت کاملا بسته شود و بهم بچسبد.

باید توجه داشت که آخرین قسمت ژله را در آخر کار روی خامه داخل کیک می ریزیم تا در کیک به ژله بچسبد و موقع بریدن از هم جدا نشود.

در صورتی که ژله بی رنگ مصرف کنیم ژله را در دو پیمانه آب جوش حل می کنیم و می گذاریم کمی بسته شود بعد به جای ژله سیب مصرف می نمائیم.

Check Also

اسنک ذرت مخصوص شام یلدا

یکی از خوشمه ترین شام هایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید اسنک ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *