خاگینه گل میخک با طعم دلچسب

خاگینه گل میخک
خاگینه گل میخک

امروز قصد داریم یه کم سلیقه به خرج بدیم و طرز تهیه یک نوع خاگینه برای صبحانه به شکل گل میخک را به شما آموزش دهیم.درادامه مطلب زیر طرز تهیه این خاگینه را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه خاگینه گل میخک

  1. شكر 350 گرم (دو پيمانه)
  2. آب 1/5 پيمانه
  3. آبليمو يك قاشق سوپخوري

 

مواد لازم برای تهیه خمیر

  1. آرد 120 الي 150 گرم
  2. زرده تخم‌مرغ دو عدد
  3. ماست سه قاشق سوپخوري
  4. روغن مايع سه قاشق سوپخوري
  5. مغز گردوي آسياب كرده 120 گرم
  6. پودر قند 60 گرم
  7. پودر هل يك قاشق چايخوري
  8. شير يك فنجان

 

طرز تهيه خاگینه گل میخک

آرد را در كاسه مناسبي بريزيد و در مركز آن حفره‌اي بسازيد. زرده‌هاي تخم‌مرغ، ماست و روغن مايع را به آرد بيفزاييد و به آرامي مخلوط كنيد تا خمير صاف و يكدستي حاصل شود.حالا خمير را درون كيسه نايلوني بگذاريد و حدود نيم ساعت در يخچال نگه داريد.خمير را روي سطحي آردپاشي شده به كمك وردنه بسيار نازكي باز كنيد.دقت داشته باشيد كه ضخامت خمير حدود يك ميليمتر شود. به گونه‌اي كه انگشتان از زير خمير كاملا پيدا باشد.با برشي كنگره‌دار، به قطر تقريبي هفت سانتيمتر، 16 دايره از خمير ببريد و داخل قالب چرب كرده مافين بگذاريد.بين خميرها را با مخلوط شير و روغن مايع مرطوب كنيد و خميرها را روي يكديگر قرار دهيد. روي خمير هشتم قدري سفيده تخم‌مرغ بماليد و مخلوط گردو، پودر قند و هل را روي آن بريزيد. با خمير نهم روي اين مخلوط را بپوشانيد و دو لبه خمير را به هم بچسبانيد.

اكنون قالب مافين را داخل سيني بگذاريد و خاگينه را به مدت 20 دقيقه در فر گرم شده با دماي 200 درجه سانتيگراد بپزيد تا طلايي رنگ شود. همين كه خاگينه كمي خنك شد آن را درون شربت سرد قرار دهيد تا شربت جذب خاگينه شود.

Check Also

شیرینی مرنگ پشمکی ویژه

امروز قصد داریم یک شیرینی ویژه را به شما عزیزان آموزش دهیم. در ادامه مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *