پنیر خانگی درست کنید

پنیر خانگی
پنیر خانگی

خیلی از پنیرهایی که در مغازه ها عرضه میشود کیفیت و تاگی پنیرهای خانگی را ندارن و طعمی به خوشمزگی پنیری که در منزل درست میشود نیز دارا نیستند.درادامه مطلب زیر طرز تهیه پنیر خانگی را به شما آموزش میدهیم.

طرز تهیه پنیر با ماست

مواد لازم  برای تهیه پنیر با ماست

  1. یك كیلو شیر
  2. چهار قاشق غذاخوری ماست

ابتدا شیر را بجوشانید . سپس شعله اجاق را كم كنید و چهار قاشق ماست به آن بیفزایید . مدت هفت دقیقه به هم بزنید تا شیر بریده شود . بعد آن را از پارچه نازكی كه داخل آبكش قرار داده اید رد كنید و پارچه را روی پنیر برگردانید و به مدت چهار الی پنج ساعت روی آن جسمی سنگین قرار دهید تا آب آن خارج شود. بعد پنیر را قطعه قطعه كرده ، در آب نمك نگهـــداری كنید .

طرز تهیه پنیر با سركه

 

مواد لازم برای تهیه پنیر با سرکه

  1. یك كیلو شیر
  2. سه قاشق غذاخوری سركه

ابتدا شیر را حرارت دهید . وقتی شیر به جوش آمد ، شعله اجاق را خاموش كنید. سپس سه قاشق سركه به آن اضافه كنید و بهم بزنید تا شیر بریده شود. سپس آن را از پارچه نازكی كه داخل آبكش قرار داده اید رد كنید . پارچه را روی پنیر برگردانید و به مدت چهار الی پنج ساعت جسمی سنگین روی آن قرار دهید تا آب آن خارج شود . سپس پنیر را قطعه قطعه كرده ، داخل آب نمك نگهداری كنید .

طرز تهیه پنیر با مایه پنیر

 

مواد لازم  برای تهیه پنیر با مایه پنیر

  1. یك كیلو شیر
  2. یك دوم قاشق چایخوری مایه پنیر

شیر را پس از جوشاندن از روی حرارت بردارید و بگذارید قدری خنك شود . به حدی كه دمای آن كمی بیشتر از دمای بدن باشد . سپس مایه پنیر را در آن بریزید و بگذارید تا شیر به پنیر تبدیل شود ( زمان لازم جهت تهیه این پنیر 15 دقیقه است ).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *