ژله گازدار با طعم گوارا مخصوص تابستان

ژله گازدار
ژله گازدار

امروز قصد داریم نوع جدیدی از زله را به شما آموزش دهیم.این ژله مخصوص فصل تابستان میباشد و خنکی بسیار ملموسی دارد.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه ژله گازدار را به شما عزیزان آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه ژله گازدار

  1. نوشابه و آب جوش هر کدام 100 ميلي‌ليتر
  2. پودر ژله دو قاشق غذاخوري
  3. پودر قند سه قاشق مرباخوري
  4. دراژه به ميزان لازم

 

طرز تهیه زله گازدار

ابتدا آب‌جوش را در يك كاسه فلزي ريخته كاسه را روي كتري‌ در حال جوش گذاشته، پودر ژله و پودر قند را درون آن ريخته و هم مي‌زنيم تا كاملا حل شود. سپس چهار قاشق غذاخوري از اين مخلوط را درون ظرف شيشه‌اي ريخته، 25 ميلي‌ليتر نوشابه سياه را به آن افزوده هم مي‌زنيم و در يخچال مي‌گذاريم. بعد از گذشت 30 دقيقه ژله را از يخچال بيرون آورده، روي آن را با دراژه‌هاي رنگي تزيين مي‌كنيم. سپس چهار قاشق غذاخوري از ژله حل‌شده را درون كاسه كوچكي ريخته و با 25 ميلي‌ليتر از نوشابه سفيد مخلوط كرده، اين مواد را روي ژله سفت‌شده ريخته و مجددا به مدت 20 دقيقه درون يخچال قرار مي‌دهيم.

سپس آن را از يخچال در آورده و روي آن را با دراژه تزيين مي‌نماييم. محلول ژله باقي‌مانده را با دو قاشق آبجوش بر روي كتري مي‌گذاريم تا به صورت مايع در آيد. سپس اين محلول را با 50 ميلي‌ليتر نوشابه زرد مخلوط كرده و آن را روي ژله‌هاي سفت‌شده مي‌ريزيم و باز هم به مدت 20 دقيقه در يخچال مي‌گذاريم. روي اين ژله را با شكلات صبحانه و ترايفل تزيين مي‌كنيم.

Check Also

طرز تهیه دسر هلویی بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید برای فرزندان خود در منزل تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *