کتلت ذرت همراه با پیازچه

کتلت ذرت همراه با پیازچه
کتلت ذرت همراه با پیازچه

امروز قصد داریم طرز تهیه کتلت پیاز چه همراه با ذرت را آموزش دهیم.این کتلت از کالری پایینی برخوردار است که میتوانید بدون نگرانی در مورد چاقی آن را مصرف کنید.هم چنین درادامه با خواص ذرت آشنا خواهید شد.

مواد لازم برای تهیه کتلت ذرت با پیازچه

  1. گوشت چرخ‌كرده 250گرم
  2. ذرت پخته شده يا كنسرو ذرت 200 گرم
  3. گشنيز ساطوري‌شده 150 گرم
  4. پيازچه ساطوري شده 100 گرم
  5. آرد نان يك قاشق غذاخوري
  6. روغن، نمك، فلفل و زردچوبه به ميزان لازم
  7. تخم‌مرغ دو عدد

 

طرز تهيه کتلت ذرت با پیازچه

گوشت چرخ‌كرده را با ذرت، گشنيز، پيازچه، نمك، فلفل، زردچوبه، تخم‌مرغ و آرد نان خوب مخلوط مي‌كنيم تا مواد يك دست شوند. سپس روغن را روي حرارت كم، گذاشته و از مايه كتلت يك قاشق برداشته و در تابه مي‌ريزيم (حرارت را متوسط مي‌كنيم.) بعد از اين كه دو طرف آن سرخ شد مي‌توانيم كتلت را سرو كنيم.

 

150096692خواص ذرت

ذرت یک منبع غنی از ویتامین B1 است که در سوخت و ساز کربوهیدرات‌ها استفاده می‌شود، سرشار از ویتامین B5 است که به فعالیت‌های فیزیولوژیکی در بدن کمک می‌کند، حاوی فولیت است که در تولید سلول های جدید نقش قابل ملاحظه‌ای دارد حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین C است که برای مقابله با بیماری ‌ها مفید است. به دلیل این مزایای تغذیه‌ای، متخصصان تاکید دارند که ذرت را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانند. ذرت علاوه بر اینها، سرشار از فیبر خوراکی است که به شما کمک می‌کند با مشکلات هاضمه و دستگاه گوارش مثل یبوست مقابله کنید. ذرت غذای خوبی برای پیشگیری از سرطان است؛ فیبر خوراکی ذرت به پایین آوردن سطح کلسترول خون کمک می‌کند، احتمال ابتلا به سرطان روده را کاهش می‌دهد. برای کمک به کاهش میزان قند خون در افراد مبتلا به دیابت مفید است. همچنین این مواد (فیبر)، موجب کاهش کلسترول می شود، در حقیقت روغن موجود در دانه و پوست ذرت سبب پائین آمدن کلسترول توسط پلاسمای خون به ویژه در میان افراد میانسال و سالمند می شود. مصرف روزانه یک فنجان دانه های ذرت در میان وعده های غذایی، می تواند احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ (ناشی از یبوست) را کاهش دهد. همچنین مصرف میزان کافی از فیبر گیاهی به بهبود عملکرد روده ها کمک و مانع از ابتلا به یبوست و هموروئید می شود. زنان مبتلا به کم خونی بویژه کم خونی ناشی از کمبود ویتامین می توانند با مصرف ذرت به بهبود این نوع از اختلال کمک کنند اسید فولیک موجود در ذرت نیز در پیشگیری از نارسایی‌ مادرزادی لوله عصبی موثر است. کارشناسان توصیه می‌کنند افرادی که به کم خونی مبتلا هستند ذرت بخورند. برخی از املاح موجود در ذرت مانند منیزیم می‌توانند گرفتگی‌های عضلانی را بهبود ببخشند. همچنین کلسیم و فسفر موجود در آن تاثیر چشمگیری بر استخوان‌سازی می‌گذارد؛ بنابراین مصرف آن برای کودکان درحال رشد و نوجوانان بسیار مفید است. ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها علاوه براینکه جلوی بیماری‌ها را می‌گیرند، می‌توانند در شادابی پوست، مو و ناخن نیز موثر باشند.

 

Check Also

کتلت نخود و هویج استثنایی

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی که میتوانید در منزل برای اهل خانه تهیه کنید کتلت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *