پلو قهوه ای با سبزیجات

پلو قهوه ای با سبزیجات
پلو قهوه ای با سبزیجات

یکی از پلو هایی که شما خانم ها میتوانید در منزل درست کنید تا خانواده شوهر خود را متحیر کنید پلو قهوه ای با سبزیجات میباشد.درادامه مطلب زیر طرز تهیه این پلو را به شما عزیزان آموزش میدهیم.هم چنین با خواص برنج قهوه ای آشنا خواهید شد.

مواد لازم برای تهیه پلو قهوه ای با سبزیجات

  1. سينه مرغ خرد شده 400 گرم
  2. استاك مرغ سه و نيم پيمانه
  3. برنج قهوه‌اي سه پيمانه
  4. هويج نگيني خرد شده دو عدد
  5. كلم بروكلي و گل كلم خرد شده هر كدام نصف پيمانه
  6. فلفل دلمه‌اي رنگي خرد شده يك عدد
  7. ذرت شيرين 1/3 پيمانه
  8. جعفري و گشنيز خرد شده سه قاشق غذاخوري
  9. نمك، فلفل و روغن زيتون به ميزان لازم

 

طرز تهيه پلو قهوه ای با سبزیجات

سينه مرغ را خرد كرده و با كمي نمك و روغن تفت دهيد. هويج، فلفل دلمه‌اي، ذرت و سپس كلم بروكلي و گل كلم خرد شده را اضافه كنيد. در پايان سبزي‌ها را افزوده و برنج را شسته و به سبزي‌ها اضافه كرده و استاك مرغ را نيز بيفزاييد و بعد از اتمام آب برنج، آن را به مدت نيم ساعت دم كرده، سپس سرو كنيد.

 

2889140143_b99fd8dd4c

خواص برنج قهوه ای

برنج قهوه اي منبع خوبي از منگنز، سلنيوم و منيزيم مي باشد.يک فنجان برنج قهوه اي، 80 درصد از نياز روزانه بدن به منگنز را تامين مي کند. منگنز به توليد انرژي از پروتئين و کربوهيدرات کمک مي کند و همچنين در ساخت اسيدهاي چرب نيز وارد عمل مي شود. منگنز براي سلامت سيستم اعصاب و براي توليد هورمون هاي جنسي بسيار مهم است. منگنز جزء مهم آنتي اکسيدان مي باشد که جلوي تخريب سلول را مي گيرد. منگنز جلوي رعشه، ضعف روحي، جوش هاي پوستي و آسيب هاي لوزالمعده را مي گيرد.

يک فنجان برنج قهوه اي پخته شده در حدود 3/27 درصد از نياز روزانه بدن به سلنيوم را تامين مي کند. سلنيوم يکي از اجزاي اساسي سوخت و ساز بدن مي باشد، براي مثال در سوخت و ساز هورمون هاي تيروئيدي شرکت مي کند، نوعي آنتي اکسيدان مي باشد و وظيفه ايمن سازي بدن را بر عهده دارد. سلنيوم با کمک ويتامين E نقش آنتي اکسيداني خود را کامل مي کند. سلنيوم نه تنها براي مقابله با سرطان مهم است، بلکه براي بيماري هاي قلبي، کاهش علامت هاي تنگي نفس و درد و همچنين تسکين ورم و التهاب مفاصل بسيار مفيد مي باشد.

برنج قهوه اي از آنجا که داراي مقدار زيادي فيبر و سلنيوم مي باشد، براي بيماران مبتلا به سرطان روده بزرگ بسيار مفيد مي باشد.
برنج قهوه اي

برنج قهوه اي و تمامي غلات و دانه هاي سبوس دار، منبع بسيار خوبي از منيزيم مي باشند. منيزيم فعال کننده بيش از 300 نوع آنزيم مي باشد. اين آنزيم ها در استفاده بدن از گلوکز و انسولين شرکت مي کنند. بر اساس مطالعات به دست آمده برنج قهوه اي، خطر ابتلا به ديابت نوع 2 را کم مي کند.

منيزيم، فشار خون را کم مي کند، سردردهاي ميگرني را از بين مي برد، کاهش دهنده تنگي نفس مي باشد، از گرفتگي عضلاني جلوگيري مي کند، جلوي خستگي را مي گيرد و ابتلا به سکته قلبي و بيماري هاي قلبي را کم مي کند. همچنين منيزيم توسط کلسيم، حرکات اعصاب و عضلات را کنترل مي کند.

منيزيم هم مانند کلسيم براي سلامت استخوان مفيد است. دو سوم منيزيم بدن، در استخوان ها جاي دارد.

برنج قهوه اي، 3 برابر برنج سفيد داراي فيبر مي باشد. فيبر باعث پايين آمدن کلسترول، کنترل قند خون و ديابت، از بين برنده سرطان روده بزرگ و يبوست مي باشد.

Check Also

استانبولی عالی و خوشمزه

یکی از خوشمزه ترین ناهارهایی را که میتوانید برای خانواده خود تهیه کنید پلوها میباشند. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *