کلم پلو با کلم قرمز به سبک جدید

کلم پلو با کلم قرمز
کلم پلو با کلم قرمز

امروز قصد داریم طرز تهیه کلم پلو با کلم قرمز را به سبک جدید به شما عزیزان ٱموزش دهیم.درادامه مطلب زیر طرز تهیه این کلم پلو را آموزش داده ایم.درادامه نیز خواص کلم قرمز را برای شما بازگو میکنیم.

مواد لازم برای تهیه کلم پلو با کلم قرمز

  1. سينه مرغ يك عدد
  2. كلم قرمز متوسط يك عدد
  3. برنج پنج پيمانه
  4. نمك، فلفل و زعفران به ميزان لازم
  5. آبليمو نصف پيمانه
  6. شكر به ميزان لازم
  7. پودر گل‌سرخ دو قاشق سوپخوري
  8. پودر دارچين دو قاشق سوپخوري

 

طرزتهيه کلم پلو با کلم قرمز

برنج را با مقداري نمك خيس کرده و مرغ را با كمي روغن، پياز و زعفران سرخ مي‌‌كنيم و با سه پيمانه آب مي‌‌گذاريم تا بپزد و آب آن كشيده شود. كلم‌ها را خرد كرده و با روغن سرخ مي‌‌كنيم كمي كه نرم شد آبليمو و شكر را به آن افزوده و كنار مي‌‌گذاريم و بعد به مخلوط مرغ و كلم ادويه زده لابه لاي برنج آبكشي شده مي‌‌ريزيم و آب و روغن اضافه كرده و دم مي‌‌كنيم.روي برنج را با كلم سرخ شده، بادام، پسته و زعفران تزئين مي‌‌كنيم.

 

Purple-cabbage-1خواص کلم قرمز

بعضی خوراکی‌ها دردسر ساز هستند؛ یعنی این که خوردن آن‌ها تبعات ناخوشایندی را به دنبال دارد! خانواده کلم‌ها جز همین گروه از خوراکی‌ها هستند؛ چون خوردن آن‌ها باعث نفخ و دل درد و… می‌شود اما به خاطر خواصشان باید آن‌ها را خورد؛ به ویژه اگر در کلان شهری چون تهران زندگی کنیم که وضعیت هوا در معرض «هشدار» قرار گرفته است.
«قرمز» یعنی سلامتی

در دنیای میوه‌ها و سبزی‌ها، رنگ قرمز یعنی سلامت. به این دلیل که نشان‌دهنده‌ی وجود آنتی‌اکسیدان‌های مهم در خوراکی مورد نظر است. می‌دانیم که آنتی‌اکسیدان‌ها از بین برنده رادیکال‌های آزاد، عامل اصلی ابتلا به انواع سرطان‌ها هستند.

بنابراین خوردن خوراکی‌های قرمز، مانع از ابتلا به سرطان می‌شود. یکی از این آنتی‌اکسیدان‌های مهم «لیکوپن» است.

این آنتی اکسیدان در خوراکی‌های قرمز مانند کلم قرمز، گوجه فرنگی، فلفل دلمه‌ای قرمز، توت فرنگی، هندوانه و دیگر قرمزها موج می‌زند!
منبع ویتامین C

کلم، سرشار از ویتامین C است. این ویتامین هم نوع دیگری از آنتی‌اکسیدان‌ها است. به همین دلیل مصرف کلم می‌تواند نیاز بدن به این ویتامین مهم را تأمین کند.

نکته مهم‌تر این که در بین خانواده کلم‌ها، کلم قرمز بیش از همه انواع کلم‌ها، ویتامین C دارد. میزان این ویتامین در کلم قرمز دو برابر کلم سبز است.
ویتامین A

این کلم سرشار ازویتامین A است. این ویتامین فواید زیادی دارد؛ علاوه بر این که یک آنتی‌اکسیدان قوی محسوب می‌شود و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد، قدرت بینایی را بهبود می‌بخشد، مصرف آن برای حفظ سلامت چشم و پوست بسیار مهم است.

Check Also

استانبولی عالی و خوشمزه

یکی از خوشمزه ترین ناهارهایی را که میتوانید برای خانواده خود تهیه کنید پلوها میباشند. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *