شنیسل مرغ با اسفناج با طعمی دلپذیر

شنیسل مرغ با اسفناج
شنیسل مرغ با اسفناج

امروز قصد داریم طرزتهیه یک غذای کامل و خوشمزه با به شما آموزش دهیم.درادامه مطلب زیر طرز تهیه شنیسل مرغ با اسفناج را به شما عزیزان آموزش میدهیم.هم چنین خواص اسفناج را برای شما بازگو میکنیم.

مواد لازم برای تهیه شنیسل مرغ با اسفناج

  1. سينه مرغ يك عدد
  2. اسفناج 100 گرم
  3. پنيرپيتزا 100 گرم
  4. آرد سوخاري 300 گرم
  5. روغن يك پيمانه
  6. نمك و فلفل به ميزان لازم
  7. تخم‌مرغ يك عدد

 

طرز تهیه شنیسل مرغ با اسفناج

سينه مرغ را باز كرده و با استيك كوپ كاملا آن را مي‌‌كوبيم تا صاف و يك دست شود و بعد در تخم‌مرغ قرار مي‌‌دهيم. نمك و فلفل را به آن اضافه كرده، در ظرف ديگري با آرد سوخاري آغشته و در روغن سرخ مي‌‌كنيم.اسفناج پخته‌شده و پنير پيتزا را روي آن قرار مي‌‌دهيم و به مدت ده دقيقه درون فري كه روي درجه حرارت 180 درجه سانتي‌گراد تنظيم كرده‌ايم، قرار مي‌‌دهيم تا پنير خوب آب شود. نهايتا در ظرف مورد نظر چيده و با سبزي‌هاي مورد علاقه خود تزئين مي‌‌كنيم.

1413712845خواص اسفناج

اسفناج جزو آن دسته از مواد غذایی است که چندان مورد توجه بسیاری از ما قرار نگرفته است.

شاید بتوانیم روزهایی را به یاد آوریم که بسیاری از مادربزرگ‌های ما از این سبزی در تهیه غذای خانواده استفاده می‌کردند، اما متأسفانه کم‌کم از تأثیر این سبزی در برنامه غذایی ما کاسته شده و هنوز نتوانسته جایگاه خود را در سبد غذایی خانوار بیابد.

در این میان، شاید آگاهی از ویژگی‌های ارزشمند اسفناج بتواند به توجه بیشتر به آن کمک کند.

نام بردن از همه منابع غذایی موجود در اسفناج کار دشواری است. با این همه چند دلیل اصلی وجود دارد که نشان می‌دهد باید اسفناج را در برنامه غذایی خود بگنجانیم.
1-فیبر زیادی دارد

اسفناج دو برابر دیگر سبزیجات فیبر دارد. یک پیمانه اسفناج حدود 20 درصد فیبر دارد که مانع یبوست است و به هضم غذا کمک می‌کند. فیبر موجود در این سبزی، قند خون را پایین نگه داشته و با ایجاد حس سیری می‌تواند مانع از پرخوری شود.
2-با سرطان مبارزه می‌کند

پژوهش‌ها نشان داده فلاوونوئید موجود در اسفناج، تقسیم سلولی سلول‌های سرطانی در معده و پوست را کاهش داده و همچنین سبب کاهش چشمگیر خطر ابتلای افراد به سرطان پروستات می‌شود.

یک پیمانه اسفناج حاوی مقادیر فراوانی ویتامین A است که نه‌تنها برای برخی

از بخش‌های بدن نظیر پوسته‌های مخاطی و دستگاه تنفسی و روده‌ای بسیار سودمند است، بلکه یکی از مواد ضروری برای گلبول‌های سفید خون برای مقابله

با عفونت‌هاست
3-خاصیت ضدالتهابی دارد

نئوگزانتین و ویولاگزانتین از جمله مواد ضدالتهاب موجود در اسفناج است که نقش مهمی در کنترل التهابات ایفا می‌کند. این مواد به وفور در اسفناج یافت می‌شود.
4-حاوی آنتی‌اکسیدان‌های قوی است

ویتامین C و E، بتاکاروتن، منگنز، روی و سلنیوم موجود در اسفناج همگی از آنتی‌اکسیدان‌های قوی برای مقابله با پوکی استخوان، گرفتگی رگ‌ها و فشار خون بالاست.
5-برای فشار خون مفید است

مطالعات دانشمندان نشان داده است پپتیدهای موجود در اسفناج با جلوگیری از فعالیت برخی آنزیم‌ها سبب کاهش چشمگیر فشار خون می‌شود.
6-دوست بینایی انسان است

دو آنتی‌اکسیدان لوتئین و زآگزانتین به میزان زیاد در اسفناج موجود است که از چشم در برابر آب مروارید و دژنراسیون ماکولا (تباهی لکه زرد) که به دلیل افزایش سن در برخی سالمندان روی می‌دهد، محافظت می‌کند.

Check Also

طرز تهیه استانبولی پلو

در این بخش از سایت فست فود طرز تهیه  استانبولی پلو را برای شما آماده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *