کرپ گردو بادام و عسل با طعم تازه

کرپ گردو بادام
کرپ گردو بادام

امروز قصد داریم طرز تهیه یک شیرینی عالی برای صبحانه را به شما عزیزان اموزش دهیم.درادامه مطلب زیر طرز تهیه کرپ گردو بادام و عسل را به شما بانوان با سلیقه آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه کرپ گردو بادام وعسل

  1. کرپ آماده شده – 16 عدد
  2. گردوی چرخ کرده – 100 گرم
  3. بادام پوست گرفته بوداده و چرخ شده – 100 گرم
  4. عسل یک قاشق سوپخوری
  5. آرد – 125 گرم (5قاشق سوپخوری پر)

 

 

طرز تهیه کرپ گردو بادام و عسل

ابتدا کرپ را به طریقه زیر آماده می کنیم:

5 عدد تخم مرغ را خوب به هم می زنیم ، بعد 8 قاشق سوپخوری آرد را که معادل 125 گرم است و در یک لیوان معمولی جا می گیرد ، با 1 لیوان شیر و تخم مرغ خوب مخلوط می نماییم، به طوری که کاملا صاف و بدون گلوله شود . بعد 4 تا 5 قاشق سوپخوری روغن آب کرده را با کمی نمک داخل مایه ریخته ، بهم می زنیم . ماهی تابه کوچک دسته دار را کمی چرب کرده و از مایه به اندازه نصف استکان در تابه می ریزیم . تابه را می غلطانیم تا تمام سطح تابه از مایه پوشیده شده و صاف و یکنواخت شود .

دوباره تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا کرپ کمی برشته شود و اطراف کرپ از ظرف جدا شود . بعد کرپ را در ظرف بر میگردانیم وطرف دیگرش را به طریقی که گفته شد، سرخ می کنیم . به همین صورت همه کرپها را آماده می کنیم ، کمی عسل روی هر کرپ می مالیم . بادام و گردوی چرخ کرده را مخلوط می نمائیم و لای هر کرپ یک قاشق از گردو و بادام می ریزیم . کرپ ها را لوله کرده ، در ظرف می چینیم و روی آن ها مقداری پودر قند می پاشیم.

Check Also

پنکیک کدو تنبل برای صبحانه

یکی از خوشمزه ترین شیرینی هایی را که میتوانید برای صبحانه تهیه کنید پنکیک ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *