مربای ازگیل مقوی برای صبحانه

مربای ازگیل
مربای ازگیل

امروز قصد داریم طرز تهیه مربای ازگیل را به شما اموزش دهیم.مربای این میوه بسیار خوشمزه میباشد.درادامه مطلب زیر طرز تهیه این مربا را به شما خانم های با سلیقه اموزش میدهیم.

مواد لازم برای مربای ازگیل

  1. ازگیل پاک شده و تمیز : 1 کیلو
  2. شکر : 1 کیلو
  3. آب : 2 لیوان

 

طرز تهیه مربای ازگیل

اول از همه ازگیل ها را پاک می کنیم ابتدا سر و ته ازگیل را برمی داریمازگیل پوست نازکی دارد که پوست را آرام برمی داریم و ازگیل را از وسط نصف می کنیم و هسته های آن را برمی داریم .و همه ازگیل ها را به همین طریق پاک می کنیم.من ازگیل ها را توی فریز گذاشتم به خاطر همین کمی رنگش تغییر کرده که زیاد مهم نیست بعد یک ظرف پلاستیکی انتخاب می کنیم (حتما برای این کار نیاز به یک ظرف پلاستکی داریم) یک لا ازگیل و یه لا شکر می ریزیم (یک کیلو شکر را نصف می کنیم و نیم کیلو را الان و نیم کیلو را موقع پخت ازگیل اضافه می کنیم) و به مدت 24 ساعت ظرف ازگیل را داخل یخچال قرار می دهیم تا آب بیافتد .

بعد از 24 ساعت ازگیل ها را از یخچال بیرون می آوریم نصف شکر و 2 لیوان آب را به ازگیل و شکر اضافه می کنیم و داخل قابلمه می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم وقتی که جوش آمد حرارت را کم می کنیم و در قابلمه را قرار می دهیم تا ازگیل پخته خوش رنگ شود این مربا زمان پخت بیشتری می خواهد با حرارت ملایم می گذاریم که درست شود تقریباً‌ بعد از 45 تا 1 ساعت آماده می شود .

و هر وقت احساس کردید که ازگیل پخته و خوش رنگ شده در قابلمه را برمی داریم و مقداری از مربا را در داخل یک ظرف کوچک می ریزیم و 10 دقیقه می گذاریم تا سرد شود و هر وقت احساس کردید که غلظت مربا خوب است آن را از روی گاز برمی داریم . چون این میوه تقریباً ترش است احتیاج به آب لیمو ندارد .

Check Also

مربای پرتقال مخصوص صبحانه

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی که میتوانید در منزل برای صبحانه تهیه کنید مربای پرتقال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *