اسموتی زرد آلو مخصوص تابستان

اسموتی زرد آلو
اسموتی زرد آلو

کم کم تابستان از راه میرسد و بساط نوشیدنی های تابستانه به راه هس.درادامه مطلب زیر طرز تهیه اسموتی زرد الو را به شما بانوان با سلیقه آموزش میدهیم.هم چنین درادامه باخواص زرد آلو آشنا میکنیم.

مواد لازم برای تهیه اسموتی زرد آلو

  1.  یک لیوان آب زرد آلو
  2. یک عدد موز تازه و رسیده
  3. نصف لیوان آب پرتقال

 

 

طرز تهیه اسموتی زرد آلو

در نخستین مرحله باید آب ‌زردآلو و موز را به مدت یک تا دو ساعت در فریزر قرار دهید تا کمی یخ بزنند.

سپس آب‌زرد‌آلو، موز یخ زده و خرد شده و آب پرتقال را درون مخلوط کن بریزید و حدود ۳۰ تا ۶۰ هم بزنید تا همه مواد کاملا با هم ترکیب شوند.

اسموتی را درون لیوان های موردنظر بریزید و میوه دلخواه تزئین و سرو کنید.

برای تهیه آب‌زرد آلو در صورتی که آب‌زردآلو طبیعی در دسترس ندارید می‌توانید از کمپوت زرد آلو یا نکتار آماده‌ی آب زرد آلو استفاده کنید.

 

آیا-خواص-فراوان-زردآلو-را-میدانیدخواص زرد آلو

این میوه سرشار از ویتامین های A و C و آهن است. مواد مغذی موجود در زردآلو از چشم ها و قلب حفاظت می کنند و فیبر موجود در آن بر علیه بیماری ها مبارزه می کند.

زردآلو منبع غنی بتاكاروتن (پیش ساز ویتامین A ) است. زردآلوهایی كه رنگ نارنجی تیره دارند، حاوی بتاكاروتن بیشتری هستند. مواد غذایی حاوی بتاكاروتن باعث كاهش خطر بروز بیماری های قلبی، سكته ، آب مروارید و بعضی سرطان ها می شوند.

مقادیر بالای بتاکاروتن و لیکوپن موجود زردآلو باعث می شود غذای مفیدی برای حفظ سلامتی قلب باشد. این دو ماده بعنوان آنتی اکسیدان، از اکسیداسیون LDL- کلسترول و بروز بیماری قلبی جلوگیری می کنند.

بتاکاروتن در بدن ، به ویتامین A تبدیل می شود . پس می توان گفت زردآلو منبع غنی ویتامین A است که در حفظ بینایی چشم موثر است و بعنوان یک آنتی اکسیدان قوی جلوی تخریب سلول ها توسط رادیکال های آزاد را می گیرد.
زردآلو منبع غنی بتاکاروتن است. لذا در تقویت بینایی چشم ، جلوگیری از بروز بیماری های قلبی و آب مروارید موثر است.
رادیکال های آزاد، عدسی چشم را تخریب می کنند و باعث بروز آب مروارید می شوند یا اینکه ذخیره ی خونی چشم ها را از بین برده و باعث تخریب بافت چشم می شوند.
زردآلو حاوی فیبرهای محلول در آب است. مطالعات نشان می دهد مصرف فیبرهای محلول باعث حفظ قند خون در مقدار طبیعی و كاهش كلسترول خون می شود. فیبر موجود در زردآلو از بروز یبوست و بیماری های روده ای جلوگیری می کند.

برگه زردآلو سرشار از پتاسیم است. مصرف مواد غنی از پتاسیم باعث تنظیم فشارخون می شود.

زردآلوی رسیده به علت دارا بودن ویتامین های گروه B برای درمان بیماری های عصبی و روحی ، بی خوابی، خستگی شدید، گیجی، فراموشی و … مفید است.

میوه و هسته شیرین زردآلو به علت دارا بودن ویتامین C برای تقویت بدن، رفع اختلال در رشد کودکان، جلوگیری از خونریزی لثه موثر است.

به علت داشتن آهن در خون سازی موثر است.
سایر خواص درمانی زردآلو :

تصفیه کننده خون است. عروق را باز می کند . ملین است .

بوی بد دهان را رفع می کند. تب بر است . به علت داشتن کبالت برای کم خونی مفید است . التهاب مفاصل را برطرف می کند. ضد نرمی استخوان است . برای قلیایی کردن بدن مفید است.

Check Also

اسموتی موز و توت فرنگی برای صبحانه

اگر به دنبال یک نوشیدنی سالم برای صبحانه میگردید طرز تهیه این نوشیدنی سالم را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *