ژله فرفره ای یک دسر شیک

ژله فرفره ای
ژله فرفره ای

امروز قصد داریم طرز تهیه ژله فرفره ای را به شما بانوانی که به سفره و زیبایی آن اهمیت میدهید را به شما آموزش دهیم.درادامه مطلب زیر طرز تهیه این ژله را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه ژله فرفره ای

  1. پودر ژله یک بسته
  2. مارشملو 30 گرم
  3. آب نصف لیوان

طرز تهیه ژله فرفره ای

یک کتری مناسب (ظرف ژله به راحتی روی آن قرار بگیرد) را تا نیمه آب کنید و به جوش آورید.نیم لیوان آب را جوش آورده و ژله را در آن حل کنید.مارشملو را خرد کرده و در ژله بریزید.تا جایی که می توانید مارشملوها را ریز کنید؛ چون کمی سخت آب می شوند.ظرف حاوی ژله و مارشملو را روی حرارت کتری که به جوش آورده اید قرار دهید و مخلوط را هم بزنید تا مارشملوها به روش بن ماری آب شوند.ته یک ظرف مستطیل شکل را چرب کنید و ژله و مارشملو را در آن بریزید.ظرف را در یخچال قرار دهید تا ژله ببندد.داخل یک سینی آب جوش بریزید و ظرف ژله را در آن قرار دهید تا ژله به راحتی از ظرف جدا شود.ژله را رول کرده و برش بزنید.برای انجام این کار بهتر است از یک تکه نخ کمک بگیرید چون بریدن این رولت با چاقو مشکل است.

 

نکات و هشدارها

معمولا در بازار ژله در بسته بندی های 100 گرمی عرضه می شود اما برای تهیه این نوع ژله برای هر 85 گرم پودر ژله باید 25 گرم مارشملو استفاده کنید و برای 15 گرم بقیه به حدود 5 گرم مارشملو اضافه نیاز دارید. ممکن است این 5 گرم را اصلا به حساب نیاورید اما ممکن است به همین دلیل ژله شما چسبندگی خوبی پیدا نکند. پس هنگام خرید به وزن محصولی که خریداری می کنید دقت کنید.
علت دو رنگ شدن ژله این است که مارشملو سبک است و روی ژله قرار می گیرد.
این ژله اصلا نرم نیست و کاملا مانند پاستیل است

Check Also

طرز تهیه دسر هلویی بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید برای فرزندان خود در منزل تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *